
După șapte ani de dezvoltare și miliarde de dolari în finanțare, Magic Leap lansează pentru dezvoltatori și entuziaști ochelarii de realitate augmentată, Magic Leap One Creators Edition. Indiferent din ce categorie faceți parte, fiți pregătit să plătiți un cost piperat – prețul solicitat este de 2.295 dolari.
Prețul nu este neobișnuit pentru astfel de lucruri. Microsoft cere 3.000 de dolari pentru versiunea dedicată dezvoltatorilor a lui Hololens și 5.000 de dolari pentru un pachet comercial care include garanție, securitate adăugată și diverse caracteristici enterprise. De asemenea, Google a vândut inițial o versiune prototip a ochelarilor Glass pentru 1.500 dolari în 2013.
Google este una dintre companiile care au investit în Magic Leap. Potrivit CNBC, finanțarea totală a Magic Leap până în prezent este de 2,3 miliarde de dolari. Toate investițiile și dezvoltarea au dus la acest punct și va fi interesant să vedem cum va fi primit produsul.
La fel ca și HoloLens și Glass, Magic Leap One este orientat spre experiențele AR care îmbină elementele virtuale cu lumea reală. Nu este destinat consumatorilor încă. În schimb, Magic Leap speră că dezvoltatorii vor adopta ochelarii și vor crea experiențe unice care vor face în cele din urmă produsul mai atrăgător pentru consumatori.
Magic Leap One este o soluție AR independentă, în sensul că nu trebuie să fie legată de un PC cum ar fi Oculus Rift sau HTC Vive, și nu este alimentat de un smartphone cum ar fi Gear VR de la Samsung. Se compune dintr-un set de ochelari cu aspect futurist, un controller și un Lightpack circular care conține cea mai mare parte a componentelor hardware.
Lightpack-ul este, în esență, un calculator în sine – combină un cip Nvidia Parker cu șase nuclee, cu un GPU Pascal, 8 GB de memorie RAM și 128 GB de stocare la bord. Printre opțiunile de conectare se numără Wi-Fi 802.11ac, Bluetooth 4.2 și USB-C. Există, de asemenea, o mufă pentru căști de 3,5 mm.
Dacă eforturile celor de la Magic Leap vor fi meritat așteptarea atunci când în cele din urmă se va lansa pentru consumatori, rămâne de văzut. Verge a petrecut ceva timp cu modelul dezvoltatorului și a spus că „demo-urile aplicațiilor au evidențiat slăbiciunile” tehnologiei și că „în general, nu erau prea inedite sau interesante„.
Acestea sunt nemulțumiri legate în mare parte de conținut, care ar putea fi rectificate de către dezvoltatori. În ceea ce privește ochelarii în sine, The Verge a spus că este „foarte, foarte impresionant în comparație cu cele mai multe seturi de căști de realitate mixtă„.