AutoRSS PaginaDeMediaTech&IT

O mașină Tesla a putut fi păcălită să intre pe contra-sens

Componenta de pilot-automat a mașinilor Tesla a tot fost criticată în ultima vreme pentru că nu ar fi tocmai un autopilot adevărat, deși folosește această denumire, și că ar avea o serie de defecte cu implicații potențial fatale.

Unul dintre aceste defecte ține de tendința mașinilor echipate cu sistemul de autopilot Tesla de a intra pe contra-sens. Această problemă nu doar că poate apărea de la sine în condiții izolate, dar poate fi provocată. Și nu prin penetrarea securității informatice a mașinii, nu printr-un atac cibernetic, nu prin accesarea efectivă a hardware-ului pentru a modifica ceva. Ci prin lipirea câtorva petice adezive pe drum.

Descoperirea acestui exploit a fost făcută de un grup de cercetători de la Keen Security Lab, al corporației Tencent, și se bazează pe modul în care sistemul de vedere al mașinii percepe mediul înconjurător. Atunci când detectează câteva petice albe consecutive pe drum, sistemul interpretează prezența lor ca un marcaj rutier ce indică poziția bandei de pe carosabil. Dacă poziția lor este de așa natură încât să dea mașinii impresia că poate, sau trebuie să schimbe banda, atunci pilotul automat nu va ezita să intre chiar pe contra-sens. Cercetătorii susțin că această problemă ar fi rezolvată, dacă sistemul de navigare automat nu s-ar folosi doar de indicatori vizuali, și ar avea date despre prezența bandei de contra-sens.  Puteți citi detaliile în fișierul PDF în care este explicată pe larg problema.

Tesla a declarat că a aflat din timp de acest neajuns al pilotului automat, și că a reușit să o repare printr-un update de anul trecut.

Grupul a mai făcut o varietate de alte descoperiri ce țin de securitatea pilotului automat, cum ar fi declanșarea ștergătoarelor sau chiar o metodă prin care mașina poate fi controlată folosind un gamepad wireless. Aceste probleme nu au fost considerate prea importante de către Tesla, din moment ce pot fi foarte ușor remediate de către acțiune manuală din partea șoferului.

[Ars Technica]

Iulian Mocanu

Redactor Știri

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button