ȘtiriTech&IT

Un startup britanic, Nyobolt, a demonstrat primul EV care se încarcă în mai puțin de 5 minute

Britanicii de la Nyobolt au demonstrat că poți crea un EV pe care să îl încarci în mai puțin de 5 minute, contrazicând posesorii de autoturisme convenționale care nu se dezic de „ritualul” pompei de combustibil.

Scoțând din calcul timpul de așteptare la casa de marcat, plinul unei mașini pe combustie în general nu durează mai mult de 5 minute. Pornind de la această idee, startup-ul britanic Nyobolt au creat o mașină electrică pe care o poți încărca la fel de repede. Mai exact, de la 10% la 80% baterie în 4 minute și 37 de secunde.

Și nu e degeaba, autonomia obținută fiind un rezonabil 320km în condiții de mers sportiv, fără limitarea accelerației și ținând pasul cu ceilalți participanți la trafic.

Spre comparație, cele mai avansate EV-uri Tesla au nevoie de 15-20 minute pentru încărcare la 80% baterie.

Potrivit Nyobolt, scopul este acela de eliminare a anxietății legate de autonomia EV, încurajând astfel adopția mai rapidă a mașinilor electrice. Totuși, fără a se desprinde complet de realitate, startup-ul britanic recunoaște că asemenea performanță nu ar fi posibilă fără ajutorul unor stații de încărcare performante, care nu sunt deloc ușor de găsit la drum lung.

Altfel spus, ar fi nevoie ca și actuala rețea cu stații de încărcare să treacă printr-un proces costisitor modernizare. Continuând apoi cu suplimentarea punctelor de încărcare, încât să nu descoperi că ai de așteptat zeci de minute pentru acele 5 minute cât ar fi timpul de încărcare efectiv.

Dezvoltarea unei tehnologii care să le permită oamenilor să-și încarce mașinile mai rapid, care să corespundă cu timpul necesar în prezent pentru a alimenta o mașină pe combustie – este cu adevărat important”, a declarat Paul Shearing, profesor de inginerie a energiei durabile la Universitatea Oxford, pentru BBC. În plus, ”oamenii vor dori o infrastructură de încărcare rapidă, independent de mașina pe care o folosesc – toată lumea vrea să facă asta mai repede”, a spus el.

Revenind la actualul experiment derulat în fața unui grup de jurnaliști special invitați. Ei bine, nu a decurs chiar conform planului. Acuzând „valul de căldură din Marea Britanie”, inginerii Nyobolt au avut de rezolvat mai întâi o defecțiune a sistemului de răcire al mașinii concept și un încărcător standard la fața locului care nu a fost fabricat de Nyobolt.

În cele din urmă, rezultatele obținute în teste de laborator nu au putut fi probate în condiții reale, timpul obținut în fața jurnaliștilor fiind de aproximativ 6 minute. Cumva, experiența este reprezentativă pentru frustrările cu care se confruntă foarte mulți posesori de EV-uri care descoperă că stația de încărcare la care au navigat este de fapt defectă, rămânând să caute alternative aflate în raza permisă de încercarea rămasă în baterie. Iar asta, navigând pe lângă benzinării la care nu se înghesuie nimeni.

Adăugând la lista de suspiciuni, Nyobolt spune că nu intenționează să-și producă propriile vehicule și intenționează să colaboreze cu mărci de mașini existente, furnizând ”la scară mică” bateria personalizată pentru încărcare rapidă peste aproximativ un an.

Aurelian Mihai

Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații și gadgeturi high-tech. Când nu scriu articole pentru Zona IT, îmi ocup timpul cu seriale SF, documentare sau periind internetul după tot felul de știri sau informații care-mi captează atenția. În week-end mă găsești cu bicicleta în parc sau colindând prin țară cu familia.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button