TECH

NVIDIA Studio, un ecosistem de încredere pentru creatorii de conținut (P)

Ești creator de conținut media, grafician, editor foto/video sau artist vizual? Atunci ecosistemul NVIDIA Studio poate reprezenta o variantă de încredere pentru creațiile tale. Soluții de colaborare, unelte ce te ajută să desenezi mai ușor și mai bine, echipamente performante și rapide, toate astea sunt înglobate sub umbrela NVIDIA Studio. Dacă încă nu ești familiarizat cu acest ecosistem, citește în continuare pentru a afla ce conține mai exact și care este valoarea pe care aceste soluții o pot adăuga muncii tale.

Ce este NVIDIA Studio?

Probabil locul unde ai întâlnit deja terminologia NVIDIA Studio este pe pagina de descărcare de drivere pentru placa ta grafică. Acolo, pentru mai toate plăcile vei găsi un Game Ready Driver, optimizat, așa cum îi spune și numele, pentru gaming, și un Studio Driver, optimizat pentru crearea de conținut (cu setări de calitate și stabilitate diferite față de cel pentru gaming).

Dar NVIDIA Studio cuprinde mult mai mult decât drivere. De fapt, NVIDIA Studio este un întreg ecosistem ce conține toate soluțiile dezvoltate special pentru creatorii de conținut. Aici enumerăm:

  • Plăci video produse de NVIDIA
  • Sisteme PC și laptopuri certificate pentru utilizarea de creatorii de conținut
  • Dezvoltarea de soluții (plug-in-uri, module, unelte) pentru accelerarea hardware a efectelor și a altor elemente din programele de creație
  • Programe și unelte software stand-alone puternice pentru creatorii de conținut digital

Hardware-ul NVIDIA Studio economisește timp

Prin numeroasele optimizări hardware, combinate cu modulele compatibile cu cele mai populare programe de creație grafică, soluțiile hardware de la NVIDIA reușesc să economisească timp prețios pentru creatorii de conținut. Fie că vorbim de timpi de randare, de export sau de procesare mai mici în comparație cu alte sisteme, fie că ne referim la stabilitatea plăcilor NVIDIA Studio, avantajele sunt tangibile și se adună de-a lungul timpului.

Am menționat mai sus de certificarea NVIDIA Studio. În ce constă această certificare? În colaborare cu producătorii și integratorii de sisteme, NVIDIA a creat un set de cerințe minime pentru ca un sistem să poată purta logo-ul NVIDIA Studio:

Procesor
Minim Intel i5 generația 10 sau AMD R5 generația 5
GPU
NVIDIA GeForce RTX seria 30xx, Titan RTX sau NVIDIA RTX seria A
RAM Minim 16 GB în dual-channel
Display
Calibrare din fabrică pentru o acuratețe a culorilor de minim:
100% sRGB, 99% Adobe RGB sau 97% DCI-P3
Stocare Minim 512 GB
Software Drivere NVIDIA Studio

NVIDIA colaborează cu mulți astfel de producători și integratori renumiți: ASUS, Gigabyte, HP, Lenovo, MSI, Microsoft, Razer etc. În România, sistemele cu certificare NVIDIA Studio sunt împărțite în trei categorii: Pasionat, care cuprinde sisteme puternice, destinate randărilor complexe și editării de clipuri 6K, Profesionist, cu sisteme extrem de performante destinate editării 8K și animației, și Întreprinderi, care include soluții ce au toate avantajele oferite de NVIDIA Studio, împreună cu tehnologia enterprise (memorie scalabilă, multimonitor, asistență enterprise etc.). Poți studia întreaga ofertă de soluții hardware disponibile la noi în magazinul NVIDIA  Studio din F64.

NVIDIA Studio RO

Software dedicat creatorilor de conținut digital

O ramură poate și mai importantă a NVIDIA Studio cuprinde programe special concepute pentru graficieni, animatori, arhitecți și streameri. Catalogul actual conține:

  • NVIDIA Omniverse, o platformă pentru colaborare virtuală în domeniul artistic și pentru simulare fotorealistă în timp real, bazată pe cod open-source
  • NVIDIA Canvas, o aplicație de desen cu funcții puternice de inteligență artificială, ce pot transforma schițe simple în adevărate opere de artă sau pot eficientiza designul grafic
  • NVIDIA Broadcast App, un program de administrare a sesiunilor de streaming și filmare ce beneficiază de accelerare hardware din partea plăcilor NVIDIA
  • NVIDIA Texture Tools Exporter, un tool pentru exportul texturilor din fișierele-sursă folosind tehnologia de compresie înglobată în procesoarele NVIDIA CUDA
  • NVIDIA GeForce Experience / NVIDIA RTX Experience, un set de unelte dedicate plăcilor video NVIDIA, cu funcții precum actualizarea automată a driverelor, înregistrare a sesiunilor de gaming, optimizarea setărilor grafice în funcție de aplicația utilizată etc.
  • Drivere pentru plăcile grafice NVIDIA cu optimizări specifice creației de conținut

Vestea bună este că uneltele sunt în cea mai mare majoritate gratuite pentru freelanceri. Toate programele și uneltele de mai sus sunt în dezvoltare continuă și beneficiază de suport puternic atât din partea NVIDIA, cât și a comunității de creatori ce utilizează aceste soluții. În plus față de programele stand-alone, NVIDIA se concentrează activ pe oferirea de module și plug-in-uri pentru toate programele importante de creație. Aceste module sunt concepute special să beneficieze de puterea și optimizările plăcilor NVIDIA.

Cum ajută NVIDIA Studio în mod real creatorii de conținut?

Dincolo de titluri și specificații, am vrut să vedem ce influență are ecosistemul NVIDIA în viața reală, asupra artiștilor digitali. Am discutat cu doi dintre aceștia și le-am pus câteva întrebări legate de impactul aplicațiilor și standardelor NVIDIA Studio asupra activității lor.

Eliana Bogdan este ilustratoare și artist grafic specializat (printre altele) pe creații 3D și bazate pe realitate augumentată. Pe lângă colecția de NFT-uri, ultimul ei proiect este legat de îmbrăcăminte virtuală. Am întrebat-o întâi ce soluții din ecosistemul NVIDIA Studio utilizează în activitatea ei.

Eliana Bogdan: Folosesc un MSI Creator 15 RTX 3070, cea mai bună opțiune a mea la capitolul calitate/ portabilitate/ preț. Este un laptop recomandat pentru fluxurile creative și îmi rulează cele mai complicate task-uri. La categoria software, folosesc platforma NVIDIA Omniverse pentru a-mi accelera workflow-ul, în momentul în care lucrez în 3D. Eu creez haine virtuale în diferite programe cum ar fi Marvelous Designer, Blender, Daz3D, dar am rămas încă și pe partea de artă 2D, unde folosesc suita Adobe, dar și unul dintre art tool-urile mele preferate de la NVIDIA, NVIDIA Canvas.

ZONA IT: De ce ai ales să utilizezi ecosistemul NVIDIA Studio?

Eliana Bogdan: Pentru mine, timpul este cel mai valoros. Faptul că programele pe care le folosesc sunt compatibile cu potențialul maxim pe care mi-l oferă RTX-ul, este un super win. Ecosistemul NVIDIA Omniverse este de o complexitate pe care nu o credeam posibilă de pe un laptop. Randez 3D aproape real time, fac ray-tracing și mă joc cu lumini și materiale care arată mai bine ca în realitate.

Evident, am vrut să aflăm cum o ajută soluțiile alese, așa că am rugat-o să ne detalieze un pic acest aspect.

Eliana Bogdan: NVIDIA Canvas m-a fascinat încă de la primele variante apărute în beta. Primul gând a fost cum aș putea sa implementez puterea AI-ului în ceea ce fac eu, ca sa mă ajute în procesul de creație. În primul rând, NVIDIA Canvas pentru mine este o sursa de inspirație, mi-a oferit multe idei spontane doar din experimente pe care le-am făcut în program. Îmi oferă posibilitatea sa creez landscapes realiste, dar în același timp, complet imaginate. În general combin mai multe softwares pentru a ajunge la rezultatul final. De exemplu, am făcut un render cu o haina virtuală care plutește pe o mare, la apus, all thanks to NVIDIA power 😂

Alexandru Coman este grafician, iar modelele 3D pe care le creează (și deseori, printează 3D) sunt de-a dreptul fascinante. L-am întrebat ce hardware și software utilizează în munca lui:

Alexandru Coman: Pentru a crea lucrările de portofoliu și, bineînțeles, pentru munca de zi cu zi, placa video 3090 a devenit aproape indispensabilă, nu neapărat datorită vitezei de procesare, dar mai ales celor 24 de GB de memorie care ajută enorm! Restul de componente ale workstation-ului sunt Ryzen 5950x, 64 GB RAM.

Ca software folosesc o gamă destul de largă, 3ds max e programul de bază în care creez blockout-ul obiectelor, Zbrush este programul în care sculptez și adaug uzura obiectelor. Topogun este programul în care fac retopologizarea, proces manual în care se reduc obiectele cu milioane de poligoane în ceva mai digerabil. RizomUV este programul în care pregătesc lowpoly-ul pentru texturare. Marmoset Toolbag e programul în care definesc materialitatea obiectelor lucrate și le prezint tot în același program.

ZONA IT: Cum te ajută soluțiile NVIDIA în activitatea ta?

Alexandru Coman: În principal mă ajută stabilitatea driverelor Studio care reduc crash-urile software-urilor. Omniverse este perfect pentru lucru în echipa, și Canvas ajută mult la crearea de background-uri pentru shots.

ZONA IT: Ce sistem și ce resurse ai recomanda pentru cineva care vrea să se apuce de design grafic?

Alexandru Coman: Sincer pentru un începător as recomanda exact ce are acum în laptop sau PC. Bineînțeles, să ai un calculator monstru ajută pe toată lumea, îți face munca mai ușoară, mai puține dureri de cap, etc… Un PC sau laptop modest te învață să ai un workflow mai optimizat și să faci mai mult cu mai puțin. După ce ești sigur că asta vrei să faci pe plan profesional, poți să investești într-un workstation. Ca software, aș recomanda Blender pentru început. Texturarea obiectelor în 4k sau 8k se poate face cu ușurință acum datorită capacității ridicate a memoriei plăcilor video.

De altfel, NVIDIA vine în întâmpinarea artiștilor care vor să învețe să utilizeze suita de soluții din ecosistemul NVIDIA Studio, prezentând diverse tutoriale pe canalul de YouTube dedicat. Dacă ești în căutare de soluții pentru activitatea ta creativă, site-ul NVIDIA Studio prezintă în detaliu fiecare element al ecosistemului, iar comunitățile de creatori de pe Facebook și Instagram pot deveni inspirație în călătoria ta în lumea virtuală. Și ce moment mai bun să îți faci un upgrade la sistemul pe care creezi decât acum, când prețurile la plăci video NVIDIA au luat-o la vale?

Tudor Dan

Când nu scriu articole pentru Zona IT, mă veți găsi (dez)asamblând PC-uri, completându-mi colecția de aeromodele sau jucând jocuri de calculator de care n-a auzit nimeni. Sunt de profesie inginer, am o carte publicată și multă răbdare în a explica pe înțelesul oricui cum să folosească tehnologia. Primul meu PC a fost un HC - da, sunt ATÂT de bătrân. La Zona scriu în special articole de opinie și analiză, recenzii, dar și știri care îmi captează atenția.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button