Nvidia prevede Ray Tracing obligatoriu prin 2023

Probabil vă uitați în acest moment la o placă video RTX și vă întrebați cum se face că are un preț mai mare ca unele mașini. Vă înțeleg sentimentul, dar cu timpul va trebui să fie atenuat de nevoia de a cumpăra una, sau ceva similar, fiindcă Nvidia vede industria îndreptându-se în această direcție.
Morgan McGuire, cercetător la Nvidia și profesor universitar, este de părere că vom vedea primul joc ce nu va funcționa fără o formă de Ray Tracing prin anul 2023. Și nu va fi vorba de vreun joc indie, sau de o demonstrație tehnologică, ci de un joc de talie AAA, de buget mare, ce va necesita hardware capabil să accelereze calculele de Ray Tracing.
Desigur, până atunci mai avem mult de așteptat, iar plăcile video probabil vor avea deja toate o formă de suport pentru Ray Tracing, inclusiv cele AMD și Intel. McGuire mai prevede și că prin 2035, când hardware-ul se va maturiza și mai mult, vom avea primul joc ce va folosi Path Tracing în totalitate, nu doar pentru câte un efect de iluminare pe ici și colo. Dar până ce se va întâmpla asta, probabil nu va trebui să dați un rinichi pentru a putea juca ceva cu Ray Tracing activ pe detaliul maxim. Și, cine știe, poate până atunci apar Unreal Tournament sau Unreal cu Ray Tracing. Nu de alta, dar Quake 2 o fi el frumușel, dar Unreal îl snopește în bătaie.