NEWSPCTECH

Nvidia oferă competiției acces la G-Sync

Războiul ecranelor s-a încheiat

Corecție: Monitoarele existente deja pe piață NU vor primi un update de firmware, acesta fiind rezervat doar pentru monitoarele noi.

Când a fost dezvăluit Nvidia G-Sync, lumea s-a întreba de ce suntem în situația în care nu putem folosi un monitor la potențialul maxim doar pentru că avem o placă video de o altă marcă. Ani de zile nu prea am avut parte de un răspuns logic, ci doar de unul economic. Dar în cele din urmă mai avem nevoie de un răspuns, pentru că întrebarea nu mai există.

Nvidia anunță că următoarea generație de module G-Sync (ce sunt integrate în toate monitoarele ce primesc certificare de la companie) vor funcționa fără plăci video GeForce. Până acum, funcțiile complete ale acestor monitoare erau disponibile doar pe plăcile celor de la Nvidia. Dacă vreți să aveți parte de o sincronizare a frecvenței monitorului cu numărul de cadre pe secundă dintr-un joc(G-Sync tocmai asta făcând) trebuia să folosiți o placă video marca Nvidia.

Decizia vine la câteva luni după ce compania deja a început să accepte standardul Adaptive-Sync, permițând plăcilor GeForce să funcționeze din plin cu monitoare ce FreeSync.

Asta înseamnă că (după un update de firmware) unele monitoare G-Sync existente pe piață și cele toate ce vor fi lansate în următorii ani vor funcționa la potențialul lor maxim cu plăci video AMD Radeon și Intel Xe. Nu doar asta, dar Nvidia a lansat și suport pentru Adaptive-Sync prin HDMI pentru propriile plăci și suport pentru HDMI pentru modulul de G-Sync în sine, acestea fiind limitate până acum doar la DisplayPort.

În efect, războiul ecranelor s-a terminat. Nu mai există exclusivități, utilizatorii având posibilitatea de a se orienta către orice ecran le sare în ochi, știind că  funcția de frecvență dinamică va funcționa indiferent de producătorul monitorului sau al plăcii video.

Posesorii de console ies și ei în câștig cu această ocazie, din moment ce vor putea cumpăra un monitor baban cu G-Sync, de tipul BFGD, pentru a se putea juca fără probleme de latență.

[TFTCentral]

Iulian Mocanu

Redactor Știri

Related Articles

Back to top button
Close
Close