
Când Nvidia a dezvăluit DLSS, părea ceva grozav. Un mod de a folosi nucleele Tensor, ce ar sta predominant degeaba la multe jocuri, ale unei plăci RTX pentru a simula o rezoluție mai mare. Promisiunea era cea de a putea rula un joc efectiv în 4K, în timp ce rezoluția la care muncea de fapt PC-ul era poate doar 2K. Calitate mai bună a imaginii fără un impact la fel de mare asupra performanței.
Rezultatul n-a fost tocmai asta. Da, sigur, simula o rezoluție mai mare fără un impact asupra performanței, dar o făcea la un nivel de calitate destul de slab. Apoi, mai era problema că sistemul trebuia să fie „antrenat” pe fiecare joc în parte, nu se putea trânti pur și simplu într-un motor grafic.
Așa că Nvidia anunță astăzi în mod oficial lansarea lui DLSS 2.0. Această variantă nouă a Deep Learning Super Sampling este menit să repare aceste două mari neajunsuri. De acum înainte sistemul nu mai trebuie laborios antrenat pentru fiecare joc în parte, fiind capabil să funcționeze din start cu orice titlu în care este implementat.
Calitatea imaginii este și ea îmbunătățită, folosind noi tehnici de feedback temporal, ce promit să ofere cadre ce ocazional arată chiar mai bine decât ar fi arătat la o rezoluție nativă. Pentru asta va trebui să activați setarea de „Quality” ce este disponibilă acum în DLSS.
Tehnologia mai este acum capabilă să sară direct de la 1080p la 4K, înainte fiind nevoie de 1440p pentru a putea simula o rezoluție atât de mare. Vă puteți aștepta să vedeți DLSS 2 implementat în jocuri precum Deliver Us The Moon și Wolfenstein Youngblood, urmând să fie activat printr-un patch în Control și MechWarrior 5 săptămâna aceasta. Puteți vedea în clipul de mai jos o demonstrație și detalii tehnice: