Nightfall Mod este un sequel pentru Dark Souls cu mecanici din Bloodborne
Primul Dark Souls a fost si va ramane o bijuterie a gaming-ului. La fel si Dark Souls 3. Si poate si Dark Souls 2, cu toate ca parerile sunt impartite. Dar nimic nu se compara cu experienta primului Dark Souls, atunci cand ai pus pentru prima oara mainile pe controller si te-ai aventurat in Lordran, casapind monstri si murind o data la 10 secunde din neatentie sau graba.
Seria Souls se bucura de o comunitate dedicata. Fanii si-au creat propriul ecosistem, ca sa zic asa, iar de aici nu lipsesc nici gramada de moduri sau alte nebunii. In ciuda unei oarecare continuitati, cele trei jocuri nu prea au mult in comun – actiunea din fiecare are loc in acelasi univers, dar in timeline-uri diferite. Tocmai de aceea, Dark Souls Intaiul nu a avut parte niciodata de vreo continuare directa.
La un joc vechi de aproape noua ani, e de inteles. Dar nu si pentru comunitatea de modderi, care se dedica trup si suflet. Astfel va lua nastere Nightfall, un mod care actioneaza ca un sequel direct pentru Dark Souls. Si nu, nu este ACEL mod ciudat cu mitraliere si/sau personaje din desene animate.
Este un mod facut de o echipa de pasionati, cu rolul de a oferi ceva mai mult context timeline-ului primului joc, chiar daca sfarsitul acestuia, criptic de felul sau, parea sa fi incheiat cu succes aventura. Nightfall are loc exact dupa ce alegi daca sa faci rekindle sau sa lasi lumea in intuneric. Dar cam atat spune internetul despre asta, caci echipa de modderi nu a vrut sa dezvaluie nimic momentan. Sunt extrem de curios in ce directie se va indrepta acest fir narativ fan-made. De parca jocul in sine nu era deja un amalgam de filosofii si mistere.
Modul va adauga o varietate de zone si inamici noi. Pe langa asta, va lucra si la partea de combat, facandu-si aparitia ceea ce jucatorii de Bloodborne numesc rally system. Pe scurt, mecanica asta te ajuta sa iti recapeti o parte din viata pierduta in urma unei lovituri, cata vreme lovesti si tu inamicul imediat dupa ce ti-ai luat pumnul in freza de la el.
Pana la urma, se vede ca unii jucatori ar prefera sa joace mai agresiv, in loc sa le amorteasca degetul pe butonul de blocking sau parrying, ceea ce ar conduce la un playstyle mult mai antrenant si mai flexibil, chiar daca cel original facea o treaba foarte buna in acest sens.
Seful de trib al echipei de modderi, Grimukh, mentioneaza ca Nightfall este la fel de ambitios ca Dughters of Ash, un mod la care acestia au lucrat vreme de doi ani. De data aceasta, din echipa fac parte si AinTunez (cunoscut pentru modul QuickSouls) si MeowMaritus, experimentat in crearea de modding tools.
Chiar daca echipa este pusa pe treaba, nu avem garantia ca modul va iesi prea curand. Insa pe fani nu prea pare sa ii deranjeze. Stim cu totii ca procesul de modding este unul foarte anevoios si pretentios, dar atunci cand este realizat cu atentie si simt de raspundere, un mod poate schimba foarte mult experienta de joc.