ȘtiriTech&IT

Netflix testează căutarea bazată pe inteligența artificială de la OpenAI

Netflix testează căutarea bazată pe inteligența artificială de la OpenAI într-un nou experiment care urmărește schimbarea modului în care utilizatorii descoperă filme și seriale. Funcția, aflată în faza de testare, este disponibilă momentan doar pentru un grup restrâns de utilizatori din Australia și Noua Zeelandă, exclusiv pe dispozitivele cu iOS.

Potrivit Bloomberg, Netflix testează căutarea bazată pe inteligența artificială pentru a le permite utilizatorilor să caute conținut folosind limbaj natural, fără să mai fie nevoie să cunoască titlul filmelor sau numele actorilor.

Ce înseamnă că Netflix testează căutarea bazată pe inteligența artificială?

Funcția extinde posibilitățile clasice de căutare din platformă. Dacă până acum trebuia să scrii numele unui film, al unui actor, să selectezi un gen sau să navighezi prin recomandări, acum Netflix testează căutarea bazată pe inteligența artificială, care îți permite să introduci întrebări mai apropiate de limbajul natural.

De exemplu, dacă te simți nostalgic, scrii „emoționant”, căutarea alimentată de OpenAI va înțelege cererea și îți va sugera filme sau seriale potrivite. Fiind un sistem de inteligență artificială generativă, este de așteptat ca rezultatele să fie variate, mai personalizate (după un timp) și nu în ultimul rând greșite.

Netflix

Chiar dacă, în prezent, Netflix testează căutarea bazată pe inteligența artificială doar în două țări, planurile companiei par să includă extinderea testului și către piețe mai mari. MoMo Zhou, purtător de cuvânt al Netflix, a confirmat pentru The Verge că această funcție ar putea ajunge în SUA „în săptămânile și lunile următoare”.

Interesant este că, spre deosebire de lansările anterioare de funcții, când Netflix prefera să le testeze pe Android, acum experimentul e disponibil exclusiv pe iOS. Și nu este clar dacă, în fazele următoare, utilizatorii de Android vor avea acces la acest tip de căutare.

Faptul că Netflix testează căutarea bazată pe inteligența artificială nu vine ca o surpriză totală. Platforma folosește deja algoritmi AI pentru a analiza preferințele utilizatorilor și a le recomanda conținut. Cu această nouă funcție, însă, compania face un pas mai departe: nu doar să îți sugereze filme și seriale, ci să îți înțeleagă mai bine dorințele exprimate în limbaj natural.

Căutăm filme cu AI pentru că… nu mai știm ce să căutăm?

Desigur, funcția pe care Netflix o testează cu ajutorul OpenAI poate părea utilă, mai ales în acele momente în care te uiți la zecile de titluri din aplicație și nu știi ce să alegi. Dar, la o privire mai atentă, mă întreb dacă chiar avem nevoie să formulăm cereri vagi către o inteligență artificială pentru a ne găsi un serial sau un film cu care să ne pierdem timpul?

Până acum, alegerea unui film sau a unui serial era adesea rezultatul unei discuții cu prietenii, familia, colegii sau influențată de tendințele din bula noastră social media. Recomandările oamenilor rămân încă puternice, poate chiar mai de încredere decât sugestiile unui algoritm, oricât de sofisticat ar fi el.

Mai mult, această idee de a folosi „limbaj natural” în căutări prefigurează un viitor în care memoria oamenilor va fi una de meduză. În loc să ne amintim titlul, actorul principal sau regizorul, vom apela la descrieri din ce în ce mai vagi, sperând că AI-ul ne va ghici intențiile. Într-un fel, pare și o strategie de a da de lucru inteligenței artificiale, ca să-și justifice prezența într-un spațiu unde, dincolo de valul de entuziasm al companiilor și investitorilor, cererea reală din partea publicului larg nu este prea mare.

 

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Te-ar mai putea interesa si
Close
Back to top button