CommunityNEWS

Mystery Brand, cutii cu surprize controversate promovate de youtuberi renumiți

Unele dintre canalele mari de YouTube se confruntă cu reacții negative atât din partea spectatorilor cât și a altor creatori de conținut video, după ce au promovat o formă de jocuri de noroc susținută de firma Mystery Brand. Printre aceștia se numără Jake Paul și Brian Le, care au lansat videoclipuri pentru promovarea brandului Mystery Brand în schimbul unor sponsorizări de 100.000 de dolari, pe care alți creatori YouTube susțin că le-au refuzat.

Videoclipurile îi arată pe Jake Paul și Brian Le făcând clic pe o varietate de cutii cu surprize, cautând să câștige premii de top. La fel precum cutiile cu obiecte digitale în jocuri, formatul le permite celor interesați să cheltuiască între 12,99 și 100 de dolari pe casete speciale care ascund diverse premii în bunuri materiale. Acestea variază de la cabluri USB și haine la autoturisme și vile de lux. În clipurile de promovare, Paul și Le cheltuiesc mii de dolari pe cutii, câștigând premii ca AirPod, iPhone XS și papuci de firmă în valoare de 1.000 de dolari. Unul dintre clipuri este intitulat simplu „Cum am primit AirPods pentru 4 dolari”.

După publicarea lor însă, cei doi youtuberi – care numără împreună aproape 30 de milioane de abonați – s-au văzut criticați de alți creatori de pe plaftormă, din care cel mai important este probabil PewDiePie. Acesta a numit sponsorizarea și promovarea Mystery Brand drept „o idee rea în general”, ținând cont că Jake Paul și Brian Le au foarte mulți fani tineri.
 
Le a răspuns acuzelor spunând că își cere iertare fanilor, oferindu-le acestora coduri pentru carduri cadou Amazon ca o modalitate de a se recompensa. Le-a spus celor care îl urmăresc că ar trebui să facă cercetări suplimentare înainte de a-și cheltui banii, numai că avertismentul lui a venit prea târziu pentru unii. Mai mulți utilizatori au postat pe diverse platforme de socializare că premiile primite nu coincideau cu cele câștigate și că Mystery Brand ar oferi de fapt obiecte lipsite de marcă amestecate cu cele cele autentice. Despre această posibilitate, nici Le și nici Paul nu făceau vreo precizare în videoclipurile lor.

„Am câștigat un dispozitiv de urmărire pentru telefonul meu și când am primit e-mailul pentru numărul de urmărire, s-a dovedit a fi un număr pentru un pachet livrat acum doi ani”, a scris un utilizator Reddit. „Site-ul este o înșelătorie și nu merită folosit. Păstrați-vă banii”.

Multe dintre cele mai mari premii oferite în cutiile cu recompense par să fi fost de altfel fabricate de companie. Un videoclip promovează un conac de 250 milioane de dolari ca un posibil premiu, dar casa nu pare să fie deținută de Mystery Brand. Un anunț imobiliar din New York Times evaluează casa la 188 milioane de dolari și raportează că aceasta este încă de vânzare.

Termenii și condițiile contractuale ale companiei sunt la rândul lor surse de îndoială, afirmând că cei care participă pot uneori să nu primească produsele pe care le-au câștigat. „În timpul utilizării serviciilor site-ului Web, este posibil să întâmpinați circumstanțe în care obiectele dvs. câștigate nu vor fi primite”, se poate citi în termenii și condițiile de utilizare. Tot acolo se precizează de exemplu că Mystery Brand operează în temeiul legislației poloneze.

Cât despre cei doi creatori de conținut video, se pare că politica YouTube este ca, atât timp cât promoțiile plătite sunt dezvăluite în mod evident, Paul și Le pot să-și continue activitatea.

Sursa

Tags

Mihai Ginghină

Redactor Știri

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button
Close