Gaming

Mortal Kombat X Review – Da-i bataie cu cel mai bun joc din serie!

Zece jocuri in franciza Mortal Kombat! Bine, asta daca nu stam sa numaram si jocurile legate tangential de poveste si portarile pe diverse platforme, caz in care avem destul de multe jocuri care sa reprezinte titlul care ne-a invatat cum sa scriem cu kapa cuvantul Kombat! Iar acum a sosit timpul lui Mortal Kombat X.

Mortal Kombat este una dintre cele mai longevive serii si unul dintre cele mai cunoscute fightere din istoria jocurilor video, avand in palmares controverse, dar si o evolutie superba, urmata de o involutie, ca in 2009 jocul sa explodeze intr-un bine meritat reboot. Acum, Mortal Kombat X continua povestea, oferind jucatorilor noi personaje, noi metode de a experiementa jocul, o intriga captivanta si mai ales schimbari mult asteptate.

Predecesorul lui Mortal Kombat X a primit de la Zon@ o nominalizare pentru cea mai buna poveste la data aparitei, jucatorii fiind rasfatati cu un nou story mode care te punea sa preiei comanda fiecarui personaj in parte, invatand astfel sa controlezi fiecare luptator din joc, pregatindu-te efectiv de sesiuni multiplayer interminabile. In cazul lui Mortal Kombat X lucrurile nu s-au schimbat, noul titlu incepand la putin timp dupa terminarea ultimului joc, doar ca de aceasta data povestea este un pic cam… scurta. Daca in trecut avea 16 capitole pe parcursul carora se desfasura povestea, acum avem parte doar de 12. Diverse, extrem de bine scrise, asta daca nu stam sa analizam si ultimele doua capitole care sunt definitia… banalului, dar ajungem si la ele, cu personaje noi si vechi care par sa faca parte din poveste si sa se integreze bine, dar pana la urma, oricum le-ai numara, sunt doar 12 capitole.

Cele opt noi personaje sunt surprinzator de bine ancorate in poveste si mai ales bine dezvoltate, eu cel putin avand o slabiciune pentru Erron Black si Takeda, doua noi aditii in universul MK care par superficiale la prima vedere, doar pentru a se dezvolta in personaje bine individualizate si cu motivatii puternice. Iar cele doua nu sunt singurele. Toate cele opt noi personaje sunt interesante si au ceva al lor, iar jucatorul se poate lega emotional de ele.

Cu toate ca povestea este cu adevarat captivanta si din anumite puncte de vedere mai bine scrisa decat cea a precedentului Mortal Kombat, finalul lasa mult de dorit. Ultimele doua capitole sunt slabe, telegrafiate si usor de intuit, chiar si pentru cel mai necopt gamer. Personajele alese par sa fie motivate de doua suturi in fund si o punga de pufuleti in unele cazuri, lasand impresia ca daca nu ar avea un scenariu in fata ar uita ce au de facut. Pe langa toate astea, echipa de scenaristi pare sa repete din greselile trecutului iar aceste ultime doua capitole devin o banda desenta, plina pana la refuz de… scenaristi care refuza sa citeasca materialul sursa! Dar, per total, Mortal Kombat X este un joc bun, cel putin din punct de vedere al povestii, asta daca nu supra-analizam naratiunea si uitam multe din lucrurile pe care le stiam deja despre universul MK. Si sa nu uitam ca trebuie sa ii complimentam pe cei de la NetherRealm pentru introducerea secventelor de quick time event, care, cu toate ca nu afecteaza povestea, iti ofera imersiune. Ar fi fost interesant sa taie un pic din viata ta sau a adversarului daca greseai un buton, dar pana la urma iti dau ceva de facut in timpul clipurilor introductive.

Baza gameplay-ului a ramas neschimbata. Avem aceleasi categorii de personaje, brawler, grapler, bruiser si tot asa. Fiecare personaj are un set predefinit de abilitati, forte si minusuri, gameplay-ul fiind destul de echilibrat. Fie ca alegi un personaj rapid sau unul mai lent, tot timpul exista ceva care poate intoarce lupta in favoarea ta. In concluzie cam aceeasi mancare de peste ca si data trecuta. Cel putin la baza. Dar, in momentul in care analizam mai atent, putem vedea ca NetherRealm Studios au schimbat unele elemente, oferind astfel jucatorului mai multa varietate.

Prima schimbare majora este introducerea modificatoarelor de lupta. In trecut a mai existat asa ceva, dar aici ai trei din care poti alege unul in functie de stilul tau de joc si de cum doresti sa abordezi lupta. Ar fi fost interesant sa te lase sa schimbi fight stance-ul in lupta, dar, in trecut am invatat ca acest sistem poate fi abuzat pentru a da nastere unor infinite combos, asa ca producatorii au ales sa le limiteze la o singura alegere. Este o abordare destul de interesanta, schimband radical felul in care un personaj se lupta si se misca, element care confera o dinamica unica fiecarei lupte.

Un alt lucru care a fost introdus este sistemul de interactiune cu mediul, din Injustice. Mult mai rafinat si cu ceva elemente noi, poti acum sa interactionezi cu mediul, poti sa arunci cu elemente de decor in adversar sau sa eviti proiectilele acestuia. Este un element interesant, dar care poate fi si dezactivat, daca doresti o experienta mai … clasica. Chiar si asa, folosirea acestor elemente de decor nu este infinita, utilizarea lor fiind delimitata de cata stamina ai la dispozitie, iar abuzul este imposibil.

Controlul a ramas in mare acelasi. Simplu, intuitiv si surprinzator de tehnic. In timp ce te lupti, iti vei incarca bara de combo care aici are trei nivele. Fiecare dintre acestea are cate o utilitate. Cu prima bara poti executa atacuri speciale mai puternice, cu a doua poti executa un combo braker si cu a treia poti initia un X-Ray atac. Un atac devastator si destul de grafic, cu care ii cam frangi oasele adversarului.

Pentru ca tot am vorbit despre frant oasele, trebuie sa amintim si de fatalitati si brutalitati. Daca fatalitatile sunt ceva „vechi” intre ghilimelele de rigoare, brutalitatile isi reiau locul in panteonul Mortal Kombat. Din pacate sunt legate de Krypt, un loc minunat in care trebuie sa versi monede pentru a debloca costume alternative, fatalitati, brutalitati, nivele alternative si lista este lunga. In jurul acestor monede s-a iscat un intreg scandal online, despre care preferam sa nu discutam. Un lucru este cert. Vei sta sa farmezi monede pana la loc comanda, deblocarea intregii cripte necesitand un numar considerabil de monede, care si asa se obtin destul de greu. Nu este imposibil, dar pare mai mult o lupta de uzura, fiind nevoit sa pierzi ceva timp in Tower pentru a-ti satisface curiozitatea si a debloca fiecare mormant din Kripta in parte.

Pentru ca discutam despre Mortal Kombat, trebuie sa discutam si despre multiplayer, care, aici, chiar nu a fost stricat la lansare. NetherRealm si-au invatat lectiile cu Injustice si MK, oferind o experienta placuta, dar nu lipsita de ceva sughituri si ghionturi. Dar, trecand peste aceste mici probleme firesti la lansare, jocul vine cu o selectie serioasa de moduri de joc pentru cei interesati sa abordeze online-ul. Poti exprimentata modul uzual de Versus, Team Battle si King of the Hill, moduri de joc cu care jucatorii s-au mai intalnit in trecut, acestea fiind deja un etalon al seriei MK. Complet noi sunt cele doua metode de a-ti umili adversarul. Una directa, alta indirecta. Cea directa este un Faction Kill, care adauga puncte factiunii din care faci parte si a doua, indirecta, este Quitality, care se aplica atunci cand un jucator pleaca dintr-un meci pentru a evita o infrangere umilitoare. Prin intermediul Quitality-ului se descurajeaza iesirea prematura dintr-un meci, jucatorul pierzand atat puncte dar si rank. Cat despre Faction Kill-uri, acestea fac parte din noul sistem de Factions. Atunci cand incepi jocul, jucatorul este pus sa aleaga o factiune din care doreste sa faca parte: Black Dragon, Brotherhood of Shadow, Lin Kuei, Special Forces si White Lotus, fiecare reprezentand un grup de combatanti. Atunci cand realizezi un faction kill punctele se duc catre factiunea din care faci parte, iar la final de luna, factiunea castigatoare primeste un bonus.

Modul Tower a fost si el refacut, avand acum mai multe variante. Living Tower, Clasic Tower si Challenge Tower.  Daca turnul clasic nu a fost modificat, Living Tower este un test de anduranta si rabdare, aceste trei noi turnuri schimbandu-se constant si existand si modificatoare care schimba dinamica luptei, de exemplu life drain daca stai pe loc, sau cranii care iti pica in bostan daca nu esti atent. Challenge Tower este de departe cel mai satisfactor. Turnul este generat aleatoriu, iar dupa ce il dai gata iti poti provoca prietenii sa termine turnul in mai putin timp decat tine. Este distractiv sa iti vezi online un amicii cum se chinuie sa iti bata timpul, mai ales cand ai certitudinea ca ai terminat acel turn in timp record gratie unui noroc chior. Pe langa asta mai sunt si turnurile offline, din care vom aminti Test your Luck, Test your Might, Endless si Survivor. Fiecare vine cu ceva nou si destul de bine incropit, asta pentru a oferi jucatorilor ceva de facut mai tot timpul.

Grafic, jocul este o splendoare in miscare. Atata timp cat nu faci diferenta intre cele 30 de cadre din timpul secventelor cinematice si cele 60 de cadre din timpul luptei. Asta rupe un pic din sentimentul de imersiune, simtindu-se imediat diferenta intre 30 si 60 de FPS-uri. Dar, trecand peste acest neajuns, jocul arata extaordinar. Fiecare personaj, fie ca discutam despre costumul normal sau cel alternativ, este modelat atent, detaliile trecand pe primul loc. Cat despre mediile in care joci, totul arata senzational. De la mici insertii precum zapada care pica in fundal, vant, ploaie si alte mici elemente, pana la animatia generala totul are texturi bine alese si mai ales, de inalta rezolutie. Mortal Kombat X ofera o fidelitate sporita comparativ cu titlurile precedente, el fiind cel mai bine realizat joc Neatherealms de pana acum. Cat despre muzica si sunet, putem spune ca jocul este si aici un salt inainte chiar si fata de Injustice, cu personaje extrem de bine vocalizate, simtindu-se emotie si pasiune in fiecare replica. Mai mult, muzica, cu toate ca subtila, este bine aleasa, pe cand sunetele de fundal, mai ales cele din timpul X-Ray-urilor sunt… sa zicem satisfacatoare. Din punct de vedere al prezentarii sunt putine lucruri de care te poti plange.

Din pacate jocul are si probleme. Iar de departe cea mai mare este felul in care Warner Brothers au decis sa lase un personaj legendar in Mortal Kombat sa ne ranjeasca din spatele unui pret pe care trebuie sa il platesti pentru a-l accesa. Pe langa asta, Rain, un alt personaj, care cu toate ca este disponibil in timpul campaniei, nu este accesibil in meniul de selectie, un alt minus, ceea ce ne face sa ne gandim ca mai multe personaj isi vor arata fata din spatele unor dolari, daca doresti sa le selectezi. Iar lansarea pe PC a fost pe putin spus un dezastru. Cu un sistem nou si cu un NetCode gandit in strafundurile iadului de Aghiuta insusi pentru a stresa si scoate din minti jucatorii, problemele sunt multiple cand vine vorba de varianta de PC. Dar, trecand peste aceste neajunsuri jocul este o experienta care merita fara doar si poate incercata. Chiar si pentru povestea care o ia pe aratura in ultimele doua capitole si a unui antagonist absent in mai bine de 90% din joc, Mortal Kombat X este un titlu care trebuie sa il joci.

Zona IT

ZONA IT

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button