Gaming

Mortal Kombat-Tot ceea ce nu stiai despre acest joc!

Mortal Kombat este unul dintre acele jocuri pe care toata lumea le îndrăgește și le joaca cu plăcere. Am avut parte de jocuri extraordinare, cel putin pana la MK4, ca apoi jocul sa involueze, totul culminând cu dezastrul numit Mortal Kombat Armaghedon, jocul care aproape a omorât seria.

Spun aproape, pentru ca acest titlu ii revine lui Mortal Kombat vs DC Univers. Midway Games, cu ultimul joc menționat aproape ca au dorit sa pervertească tot ceea ce iubeam si știam ca fiind sacru in franciza.

De la jocul 2D ultra realist, cu o tona de cutii toracice, pana la lupta cu super-eroi DC a durat ceva, motiv pentru care m-am decis ca astăzi sa scriu un editorial despre originile Mortal Kombat neÈ™tiute de multi dintre cititorii mai tineri. Am sa incerc sa stau departe de serial, benzi desenate si filme, cu toate ca genericul filmului este încă si astăzi considerat de fani ca fiind melodia „oficial” „ne-oficiala” a jocului. 

Pentru a explora originile MK, trebuie sa ne uitam către Midway Games, creatorii jocului. Inca din stadiul de proiect acest joc a fost gândit ca fiind un titlu de calibru mare, care sa rupă gura târgului si sa rivalizeze cu Street Fighter.

Ideea era simpla: un fighter sângeros, realist și brutal, total diferit de Street Fighter. Cu aceste idei în minte jocul a pornit, și evident, a devenit un succes aproape peste noapte, fiind responsabil chiar si pentru creerea ESRB-ului, care cataloghează jocurile în America. Un lucru este cert, Mortal Kombat rămâne o influenta majora asupra tuturor fighterelor de pe piața. Dar astea sunt informații pe care multi dintre voi le știu.

Ceea ce nu știu multi dintre voi, este ca jocul nu avea ca personaj principal o clona de Bruce Lee, adica, Liu Kang, asa cum multi si-ar fi închipuit, ci jocul îl avea pe Johnny Cage ca protagonist principal. Ciudat nu?

Un individ care te loveÈ™te in bijuterii È™i are o personalitate aroganta a fost la un moment dat considerat „the main chese”. Ei bine… DA! Si asta nu este tot. Original, setul de miÈ™cări si personalitatea personajului nu erau nici pe departe cele din primul joc, dar, acestea au fost schimbate in mod ironic pentru a da o lecÈ›ie persoanei care trebuia sa fie iniÈ›ial fata lui Johnny Cage – Jean-Claude Van Damme! 

Jean-Claude Van Damme, trebuia sa fie star-ul jocului, dar programul încărcat si câteva neînÈ›elegeri încă neelucidate  l-au făcut sa renunÈ›e la colaborarea cu Midway Games. Astfel, Ed Boon si John Tobias pun cap la cap un nou proiect, proiect ce se va numi, nu Bloodsport, ci Mortal Kombat. O mica informaÈ›ie interesanta este ca Johnny Cage este aceeaÈ™i in aceeaÈ™i pereche de pantaloni pe care JCVD o avea in Bloodsport, o serie de zvonuri susÈ›inând ca modelul pentru Cage a primit doar un update vizual la nivelul capului, câteva dintre „capturile” lui Van Damme existând deja in studio in celebrii pantaloni trei sferturi, echipa folosind chiar spagatul lui Jean-Claude in joc. 

Jean-Claude nu a considerat jocul ca fiind de viitor, implicându-se intr-un alt titlu, tot un fighter, doar ca si acel deal avea sa pice si jocul in sine sa nu fie lansat. Ceea ce poate fi o simpla coincidenta este faptul ca un joc a fost lansat mai tarziu, bazat pe filmul Street Fighter in care a jucat Van Damme rolul lui Guile. Cu toate acestea, jocul si filmul au fost atât de proaste încât nu au devenit o problema serioasa pentru acest umil redactor, fiind cam greu sa scriu ceva despre abominatia aia fara sa dezvolt brusc sindromul Tourette. In cele din urma, primul Mortal Kombat a sfârșit prin a-l face pe Liu Kang personajul principal, portretizat, spunem noi, extrem de bine de Robin Shou in primul film.

Si pentru ca tot am ajuns la film si am spus ca o sa ajungem sa discutam si despre coloana sonora, care in mod ciudat inca imi mai fluiera prin bostan si in ziua de astăzi, hai sa discutam si despre celebra „Mortal Kombat Theme”. Majoritatea isi amintesc melodia principala din filmul Mortal Kombat, dar foarte putini jucători isi amintesc faptul ca aceasta face parte dintr-un mix dance european din anii 90. Celebra melodie face parte de fapt dintr-o compilaÈ›ie numita Eurobeat a trupei 2 Unlimited, melodia dupa care a fost modelat celebrul generic numindu-se „Twilight Zone”. Melodia a fost remixata si remasterizata de catre The Immortals, un grup belgian, aceÈ™tia adăugând efectele de sunet specifice jocului, voice-overs si o melodie de sintetizator. Fara îndoială, The Immortals si-au păzit spatele, sperand sa nu fie dati in judecata de catre 2 Unlimited pentru ca au folosit propria variatie a unui sample. Din fericire, nu am auzit de niciun proces pentru incalcarea drepturilor de autor. In plus, cred ca majoritatea jucătorilor vor sa-si amintească de melodia asta ca The Mortal Kombat Theme, nu ca de „melodia aia” de la 2 Unlimited.

Mortal Kombat a adus ceva nou genului fighter deoarece acum trebuie sa foloseÈ™ti un anumit buton de Block pentru a te apară de un atac cu o bila de foc sau un pumn in „cutia de viteze”. Acest lucru a devenit trăsătura definitorie a seriei, tinand cont ca alte jocuri te obligau sa tii joystick-ul sau control pad-ul in direcÈ›ia opusa adversarului pentru a bloca, iar Mortal Kombat pur si simplu iti ofera posibilitatea de a bloca cand doresti tu, introducând butonul de BLOCK.

Originea butonului de block isi are inceputul intr-o sesiune de „brainstorming”. In Street Fighter 2, atunci cand doua proiectile se loveau unul de altul, se anulau reciproc. In Mortal Kombat, producatorii au indraznit sa se intrebe „ce-ar fi daca proiectilele de fapt ar trece unul pe langa celalalt?” Prin urmare, cand ataci cu un proiectil, adversarul trebuie sa blocheze, sa sara sau sa ia damage din plin. Acesta este motivul pentru care Sub-Zero avea un avantaj distinct fata de restul. In cazul in care atacul lui de gheata te loveste, vei ingheta pana cand fie se hotaraste sa te atace din nou, sau efectul atacului trece.

Un alt lucru pe care multi nu l-au stiut este ca multe dintre personajele din primele trei MK-uri au fost jucate de acelasi actor. Daniel Pesina este omul din spatele mastii lui Scorpion si Sub-Zero, precum si Johnny Cage. El si-a reluat rolul in MK2, unde i-a jucat pe Reptile si Smoke. Liu Kang a fost jucat de catre Ho-Sung Pak, un coreean-american care l-a jucat de asemenea si pe rivalul sau, vrajitorul Shang Tsung.

In Mortal Kombat 4 Midway a dat imaginile digitale pe personaje motion-captured, incercand sa ofere un nou sistem 3D de lupta, dar in acest proces a pierdut multi fani. Următoarele 3 jocuri din serie, Mortal Kombat V,VI si VII(numite Deadly Alliance, Deception si Armageddon) au reusit sa aduca inapoi cativa fani dar nimic notabil cat sa poata vinde atatea copii asa cum au facut-o in trecut. Mortal Kombat vs DC Universe a incercat sa creeze crossover-ul pe care Capcom l-a facut cu succes de-a lungul anilor, si inca odata fanii s-au uitat in alta parte si au facut extrem de urat.

Abia dupa ce Midway a devenit NetherRealm Studios si Warner Brothers au preluat controlul, Mortal Kombat a fost readus la lumina si fanii s-au putut bucura de acest joc clasic asa cum trebuie. Mai mult, povestea originala, unde Cage este protagonistul a fost intr-un final explorata, Liu Kang, emonelul jocului, fiind inlaturat intr-un final.

Dacă vreți o variantă mai autohtonă a istoriei Mortal Kombat, vă recomand seria de mai jos, făcută de unul din actualii redactori ai Zon@:

Mortal Kombat

Zona IT

ZONA IT

Articole asemanatoare

11 comentarii

  1. Dintre toate MK-urile, „Shaolin Monks” a fost cel mai bun, pentru ca puteai sa te joci in doi ca parteneri, nu ca adversari. Sunt fata, dar mor dupa MK, imi pare rau ca nu mai pot face rost de jocurile originale pentru ps2, imi plac mult jocurile de ps2! I’m old fashion

Dă-i un răspuns lui Stefan

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button