Minecraft a mai avut parte de iluminare globala in timp real cu tot felul de shadere create de comunitate, dar de data aceasta, fanii jocului vor primi „the real deal”: in cadrul conferintei Gamescom, Nvidia si Microsoft au anuntat ca prin intermediul unui update gratuit, Minecraft va primi ray tracing „RTX powered” pentru editia de Windows 10 a jocului.
La fel ca si un mod creat de Sonic Ether, aceest update va folosi path tracing pentru a crea efecte de lumina ce te vor lasa cu gura cascata, imitand modul in care lumina se loveste de obiecte in realitate. Nvidia spune ca aceasta metoda ofera un model unic de calcul a luminii care poate fi folosit in aproape orice situatie. In Minecraft, asta se traduce prin faptul ca lumina vine de la soare si materiale precum glowstone, iar substante metalice precum aurul reflecta lumina spre alte zone din campul tau vizual.
„Ray Tracing-ul sta in centrul noutatilor cand vine vorba de Minecraft”, sustine Saxs Persson, creative director al francizei Minecraft de la Microsoft. „In jocul normal, un cub de aur doar pare galbui, dar cu ray tracing activ, chiar vezi reflexii realiste si modul in care lumina este imprastiata mai departe.”
Nvidia a mai anuntat suport ray tracing si pentru unele titluri mari ce urmeaza sa apara, inclusiv Dying Light 2, DLC-ul Two Colonels pentru Metro Exodus si Synced: Off-Planet, un titlu AAA de la Tencent care arata ca o combinatie intre battle royale si World War Z.
In cadrul Gamescom, Nvidia va arata de asemenea efectele RTX-powered din Cyberpunk 2077 Demo, Watch Dogs: Legion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 si Call of Duty Modern Warfare.
Luminile generate de ray tracing arata destul de bine in comparatie cu screenshot-urile din aceste jocuri, dar situatia este cu atat mai dramatica in Minecraft, unde schimba cu totul modul in care jocul arata si se simte. Va fi insa nevoie de componente puternice pentru a rula insa acest update