MindsEye primește recenzii negative și rambursări pe PlayStation

Lansarea jocului MindsEye pe 10 iunie a fost un moment așteptat cu sufletul la gură de fanii genului Action RPG, mai ales în contextul amânării lansării lui GTA VI pentru 2026 — o decizie care a lăsat un gol perfect în industrie, pe care MindsEye părea pregătit să-l umple. Promisiunile erau pe măsură: o poveste captivantă, o lume deschisă și un gameplay cinematografic. Din păcate, așa cum se întâmplă tot mai des în lumea gamingului, realitatea a fost cu totul alta.
La momentul lansării, MindsEye a fost întâmpinat de un val de critici negative. Pe Steam, jocul a primit calificativul Mostly Negative, cu peste o mie de recenzii care semnalează probleme serioase — de la crash-uri frecvente și bug-uri deranjante, până la o optimizare slabă, pe lângă lacunele narative și inconsistențele de setting.
Conform recenziilor de pe Steam ale jocului, pe lângă o lume de joc care pare lipsită de viață, misiunile devin rapid repetitive, iar jucătorii trebuie să facă față NPC-urilor care plutesc prin aer, mașinilor care explodează din senin și altor disfuncționalități similare. Nici pe console lucrurile nu stau mai bine: performanța este inconsistentă, frame rate-ul fluctuează puternic, iar bug-urile sunt la fel de numeroase ca în versiunea de PC.
Ca reacție la aceste probleme, Sony a început să ofere rambursări jucătorilor de pe PlayStation care le-au solicitat — un semnal clar că deficiențele jocului nu pot fi trecute cu vederea. În acest context, unii gameri au descris lansarea lui MindsEye drept una chiar mai dezastruoasă decât cea a lui Cyberpunk 2077 în 2022, iar comparațiile cu The Day Before, din 2023, au devenit tot mai frecvente.
Chiar dacă Build A Rocket Boy, dezvoltatorii jocului, au lansat un patch day 1 pentru a îmbunătăți performanța, lucrurile nu par să evolueze în bine pentru MindsEye. Fără o bază solidă de fani și cu un debut atât de șifonat, viitorul jocului rămâne extrem de incert. Pentru moment, MindsEye a devenit mai degrabă un exemplu despre cum să nu lansezi un joc decât punctul de reper pozitiv pe care unii îl anticipau înainte de lansare.