Microtranzacțiile sunt foarte profitabile

Jocurile video continuă să evolueze, iar afacerea din spatele lor dă semne că va deveni din ce în ce mai axată pe micro-tranzacții.
Ubisoft a publicat rezultatele pentru prima jumătate din anul fiscal 2018…. și înainte să spuneți că suntem abia în 2017, bun venit în lumea finanțelor, unde numerele nu înseamnă ce crezi, iar taxele sunt fictive. Compania a reușit să genereze în această perioadă nu mai puțin de 343 de milioane de dolari în venit doar din domeniul digital. De aici 168 de milioane au reprezentat vânzări directe de jocuri, iar restul de 175 de milioane de dolari au fost generați din micro-tranzacții. Graficul de mai jos este de descriptiv. Cele două numere au fost destul de apropiate de ani de zile, dar din ultimele șase luni micro-tranzacțiile au devenit mai profitabile ca vânzările de jocuri.
Iar Ubisoft nu este singura companie care se bucură de un asemenea succes în tărâmul vânzării cu pipeta. Take Two Interactive a lansat propriul raport din care reiese că 48% din venitul total al companiei a fost generat de micro-tranzacții. Nu este vorba de venitul generat de vânzări digitale, ci total. Cum a reușit așa ceva Take Two? Prin economia oribilă a lui GTA Online și componenta de micro-tranzacții lui NBA 2K17 care a fost acuzată că literalmente strică restul jocului.
Cu toate acestea, Take Two n-a avut un ultim trimestru chiar atât de bun, pierzând 2.7 milioane de dolari. Dar din moment ce Red Dead Redemption 2 este pe drum, și garantat va genera vânzări de cam 1 miliard de dolari în mai puțin de o săptămână, o mică pierdere aici n-ar trebui să aibă un efect negativ pe termen lung asupra finanțelor companiei. Și dacă va include micro-tranzacții peste tot, chiar ar putea genera camioane de bani pentru companie. La urma urmei. Dacă GTA 5 s-a vândut deja în 85 de milioane de exemplare, ce șanse ar avea RDR2 să nu fie un succes.