Pe langa dezvaluirea proiectului Scarlett, Microsoft ne-a aratat si o noua modalitate prin care gamerii se vor putea bucura de continut de Xbox in viitorul apropiat: Project xCloud. Platforma de cloud gaming conceputa drept rivalul Google Stadia si am aflat mai mlte despre platforma pe care va rula in urma unui interviu luat de Fortune.
„Pentru a avea succes pe plan international cu nivelul ambitiei pe care il avem aici la Microsoft, avem nevoie de continut, comunitate si servicii cloud,” a spus Kareem Choudhry la inceputul interviului.
Choudhry este Corporate Vice President of Gaming in cadrul Microsoft si interviul l-a inclus si pe Phil Spencer, Vice President of Gaming. Gaming-ul pe cloud a fost un subiect major de discutie pentru Microsoft inca dupa anuntul lui Xbox One, cand compania a declarat ca are plauri de a imbunatati jocurile folosind putere de procesare generata prin cloud. Acum insa, utilizarea serviciilor cloud se apropie din ce in ce mai mult prin intermediul Project xCloud.
Doar anuntul Google Stadia a inspirat numeroase companii precum Microsoft, Sony si Nvidia sa se pregateasca pentru un viitor in care optiunea de gaming in cloud este fiabila. Cand a fost intrebat cum ar explica ascensiunea jocurilor prin cloud, Choudhry a vorbit despre dezvoltarea lui Project xCloud drept raspunsul Microsoft pentru „initierea in streaming de jocuri”.
Intr-un final, ne-a aratat si un rack de procesare care este format din opt console Xbox One S. Din punctul meu de vedere, hardware gata depasit, dar ramane sa vedem cum se va dezvolta acest serviciu si daca va suporta jocuri deja existente de Xbox One sau doar titluri ce urmeaza sa apara. In timp ce Google Stadia este mai de graba targetat ca si competitie pentru PlayStation 5 si Xbox Scarlett, ramane sa vedem pozitia pe care Project xCloud o va ocupa in piata, chiar daca sunt aproape sigur ca va fi un serviciu introductiv care va conduce la un proiect mai mare in viitor.
Puteti urmari intregul interviu de la Fortune aici: