GAMINGRSS PaginaDeMedia

Microsoft schimba abordarea in razboiul pentru cea mai buna consola

Iar aceasta nu este chiar o directie surprinzatoare

Daca pana acum era vorba de un razboi pe toate fronturile intre consolele de jocuri, acum vorbim mai mult despre o relatie de prietenie. Cel putin asta este ideea principala, ceva despre care Sony, Microsoft si Nintendo au tot vorbit in ultimele luni, odata cu apropierea de noua generatie de console. Cea mai recenta piesa a acestui puzzle a fost interviul celor de la Fortune cu Phil Spencer, numele sinonim cu Xbox, in care pare sa evite discutiile de genul, castigatorul ia totul in acest razboi al consolelor, despre care spune ca este o idee contraproductiva.

„As putea vorbi despre cea mai competitiva parte a acestui trend – sau nu. Incerc de fiecare data sa ascult nevoile comunitatii, dar incerc sa trec cu vederea acele persoane care vor sa vada celelalte companii ca dau gres in favoarea echipei verzi – nu sustin asa ceva. Au fost persoane care in momentul in care am anuntat parteneriatul cu Sony, m-au intrebat: ce faci, ii ajuti?”

Phil Spencer
Phil Spencer – Mintea luminata din spatele Xbox-ului

Cel mai interesant lucru la aceasta declaratie este limbajul folosit. Este un lucru stiut ca marii dezvoltatori de console au pastrat acelasi registru de vorbire intre ei de ani buni: Microsoft are o experienta vasta in comunicarea corporatista, dar un astfel de ton este ceva diferit pentru companie. De aceasta data insa, exista si un sambure de adevar. Cel mai bun exemplu este intelegerea dintre Sony si Microsoft, prin care ambele companii vor lucra impreuna la proiecte de gaming in cloud, semiconductori si inteligenta artificiala. Primul subiect dintre acestea este unul foarte important: din perspectiva razboiului intre console, infrastructura celor de la Microsoft este un atu imens fata de Sony, iar renuntarea la acesta ar fi nebunie curata. Acum, din perspectiva „de dupa razboi”, face sens sa iti vinzi serviciile de acest gen daca ai posibilitatea, mai ales daca asta inseamna ca industria de gaming se va dezvolta.

De asemenea, vedem din ce in ce mai multe miscari in directia cross-save si cross-play, care din visurile gamerilor, incep sa devina realitate, iar in curand se vor transforma in asteptari. Avem tot felul de exemple pentru asta: de la Cuphead si Xbox Live pe Switch, pana la Minecraft care este prezent pe aproape orice platforma de pe piata. Microsoft si Xbox, care n-au avut intotdeauna o reputatie de baieti buni in aceasta industrie, par pregatiti sa faca mai multe colaborari de acest gen sub conducerea lui Satya Nadella si a lui Phil Spencer.

PlayStation 4 – Regele acestei generatii de console

Nici nu este greu sa ne dam seama de ce tocmai Microsoft a ales sa conduca aceasta revolutie. PlayStation 4 este castigatorul de drept al acestei generatii de console, la distanta mare chiar si la doar cateva luni de la lansare, am putut vedea clar ca Sony au mizat pe extinderea ideii curente de console de jocuri cu putere mai mare si mecanici de socializare, ceea ce le-a adus si pozitia de lider de piata. In esenta, acest razboi al consolelor a fost benefic pentru Sony, iar acestia nu au mari motive sa schimbe ceva. Cred ca Phil Spencer a inteles de la bun inceput ca nu avea cum sa castige acest razboi, iar faptul ca acum incearca sa schimbe abordarea, era de asteptat.

Sunt foarte curios cum se vor materializa toate aceste incercari si daca dintr-un razboi al consolelor, vor vedea in viitor, un razboi intre PC si console, intrucat piata de calculatoare de gaming a inceput sa aiba un avant destul de important, iar asta este subliniat de rapoarte precum cel de la Ubisoft, pentru care PC-ul a fost cea mai profitabila platforma.

Marinake

Degustator de Jocuri

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button
Close