
Microsoft este una dintre cele mai mari companii din lume, iar odată cu finalizarea tranzacției care are în epicentrul ei Activision-Blizzard (dacă se va mai întâmpla), este greu de crezut că ceva mai poate opri gigantul american.
Dar se pare că țelurile companiei nu se opresc la unul dintre cei mai mari dezvoltatori/publisheri de jocuri video din lume. Conform Reuters, Microsoft ar putea fi interesată să achiziționeze Netflix, cel mai folosit serviciu de streaming video din lume. Iar semnele sunt deja acolo.
În primul rând, când Netflix a introdus acea opțiune de abonament mai ieftină, dar pe bază de reclame, s-a dus la Microsoft pentru promovare. În al doilea rând, Brad Smith, președintele Microsoft, face parte din the board of directors al Netflix încă din 2015, deci e clar că cele două companii nu doar au lucrat împreună în trecut, ci și sunt mai apropiate decât ai putea crede la prima vedere.
Unde mai pui și că încercările Netflix de a intra în lumea gaming-ului (chiar anul ăsta a achiziționat studioul de jocuri Spry Fox, specializat în jocuri pe mobil) merg mână în mână cu noile aspirații ale Microsoft de a deveni prima companie din mintea oamenilor atunci când se gândesc la gaming.
Folosind date din decembrie 2022 putem vedea că Microsoft și-ar putea permite să achiziționeze Netflix. Gigantul tech este evaluat la 1,8 trilioane de dolari, iar dacă iei în calcul și un adaos de 30%, Netflix ar valora undeva la 190 de miliarde.
Cu toate astea, e posibil ca acest deal să nu aibă sens pentru Microsoft. După ce scazi cele 8 miliarde pe an care se duc în costurile de operare, return on invesment-ul companiei ar în jur de 4%, ceea ce nu este grozav.
Oricum ar evolua situația, tot ce am scris mai sus sunt doar speculații, și probabil că va mai dura ceva până când vom avea o veste oficială în acest sens. Cert este că achiziția Netflix ar fi mult mai ușor de explicat autorităților de reglementare față de cea a Activision-Blizzard, deci dacă aceasta cade, Microsoft nu duce lipsă de oportunități.