Microsoft gaseste o solutie pentru VR mai bun

Chiar daca Vive, Oculus si semenii lor ofera un camp de vedere destul de mare, tot nu prea este suficient pentru ca ochiul uman sa se simta cu adevarat ca acasa.
Dar un grup de cercetatori de la Microsoft au gasit o solutie pentru asta, fara nevoia de-a baga ecrane mai mari sau lentile mai late. Acea solutie este reprezentata de LED-uri. Da, LED-uri. Nu leduri speciale, nu ecrane LED, ci LED-uri banale folosite inteligent.
Ideea functioneaza in modul urmator. Ochiul uman are un camp de vedere de cam 180 de grade, in timp ce ochelarii de VR ofera cam 100 de grade. Ce e drept, acele 100 de grade sunt suficiente pentru a vedea clar ceva, dar nu ia in considerare vederea periferica. Simplu spus, in solutiile VR curente nu exista vedere periferica.
Aici intervin LED-urile. Aceste diode sunt plasate la marginea lentilelor si acoperite cu un strat care sa sa le imprastie lumina. Ce culoare redau acele LED-uri corespunde direct cu imaginea afisata de ecrane. Asta da senzatia unei continuitati, foarte neclara, a imaginii pe care utilizatorul o vede pe ecran.
Poate ca nu suna a fi ceva important, dar este chiar foarte util, pentru ca ne bazam mult pe vederea periferica. Desi ce vedem nu este clar si lipsit de informatii, ajuta la orientare. Iar prin aplicarea unei miscari LED-urilor din aceasta zona chiar poate fi combatut efectul de greata generat de miscarea in VR.
Aceasta solutie poate fi aplicata pe solutiile de VR existente cu ceva munca. Dar, cine stie, pe viitor ar putea deveni standardul, in cazul in care nu se pun direct ecrane mai mari si lentile mai late.