AutoRSS PaginaDeMedia

Vision EQXX este noul Mercedes care are potențialul de a doborî Tesla pe partea de autonomie

Segmentul mașinilor electrice a luat amploare și tot mai mulți încearcă să renunțe la vehiculele clasice în favoarea unui EV arătos și performant. Am tot auzit de eforturile  Tesla de a ieși pe primul loc în cursa pentru cel mai bun producător de mașini electrice, dar oare s-a gândit cineva că și alte nume cunoscute nu au ieșit din joc? Iată și un exemplu: rodul strădaniei inginerilor de la Mercedes-Benz, adică noul Vision EQXX.

Mașina și-a făcut debutul ieri, în cadrul unui eveniment online. Mercedes Vision EQXX este un e-sedan destul de arătos și nu impresionează nu doar prin look, ci și prin faptul că se apropie periculos de mult, dacă nu chiar depășește, performanțele Tesla-urilor pe partea de autonomie. Vision EQXX este un adevărat tur de forță care se laudă cu o autonomie de 1000 de kilometri, datorită soluțiilor oferite de inginerii Mercedes și de partenerii acestora.

Din cadrul companiei, Ola Källenius spune că așa ar vrea să arate viitorul mașinilor electrice. Conceputl pentru Mercedes Vision EQXX este rezultatul unei munci care a început relativ devreme (acum un an și jumătate), dar care oferă rezultate palpabile. Sedan-ul în cauză se vrea a fi cel mai eficient Mercedes produs vreodată, datorită consumului său scăzut, de sub 10 kWh la 100 de kilometri și a autonomiei de „peste” 1000 de kilometri, asigurați chiar și de o singură încărcare a bateriei care este la rândul ei surprinzător de compactă.

Mercedes Vision EQXX 7

Sub capota lui Mercedes Vision EQXX

Așa-numitul rival al lui Model-S este rezultatul muncii companiei, în colaborare cu diverși specialiști, cum ar fi cei din spatele programelor Formula 1 și Formula E. Aceste parteneriate au condus la dezvoltarea unei mașini electrice alimentate de o baterie cu aproape 50% mai puțin volum și 30% mai puțină greutate față de bateria de 108 kWh a versiunii anterioare, adică Mercedes EQS. Chiar și așa, bateria lui EQXX are o capacitate de aproape 100 kWh.

Asta se datorează unui design isteț, alcătuit din materiale speciale și din elemente amplasate strategic pentru a reduce din dimensiuni și greutate. Astfel s-a obținut o baterie de sub 500 kg, adică cele 495 de kilograme din masa totală de 1750 de kilograme a mașinii. Astfel, vorbim despre un vehicul puternic, dar cu o greutate de mai puțin de două tone.

În cele din urmă, bateria este acompaniată de un motor electric de 900 de volți cu 201 de cai-putere, iar acest ansamblu lucrează în armonie cu materialele folosite la producerea sistemului de transmisie și a roților. Da, avem de-a face cu o mașină surprinzător de ușoară, aerodinamică și compactă, dar spațioasă.

Acoperișul lui Mercedes Vision EQXX găzduiește 117 celule solare încorporate discret și care oferă cam 25 de kilometri în plus pe durata unei singure zi, în condițiile meteo ideale. Acest sistem are mai mult rolul de a încărca o mică baterie auxiliară LiFePO4, adică cea responsabilă pentru funcționarea sistemului de climatizare din habitaclu, a sistemului de infotainment, a iluminării și a restului suitei de echipamente electrice secundare. Totuși, Mercedes lucrează la o modalitate prin care celulele să poată încărca și bateria principală a mașinii.

O alegere interesantă a materialelor pentru un design și mai interesant

Întregul ansasmblu are un aspect futurist și elegant, în mare parte datorită design-ului și alegerii materialelor. Construcția din aluminiu este gândită de așa natură încăt să renunțe la orice material în exces, oferind o compoziție dintr-o singură piesă, în stilul unei pânze de păianjen.

Nici interiorul nu este mai prejos. Este classy și luxos, iar partea interesantă este că o bună parte din materialele folosite în habitaclu sunt alcătuite din materiale reciclate și/sau printate 3D. Am putea spune, deci, că Mercedes Vision EQXX nu este doar o mașină electrică de top, ci și o mașină „eco”: Uși și geamuri din fibră de carbon, tapițerie din plastic reciclat, materiale de origine non-animală, piele ecologică din fibră de catus (ce-o mai fi și aia) și toate cele!

 

Însă una din atracțiile principale este sistemul de infotainment, amplasat pe întregul bord, pe întreaga lungime, sub forma unui display mini-LED 8K de 4.7 inci. Tehnologia dimming asigură un consum redus de enegie, iar softul de navigare inteligent știe când să treacă de la afișarea 3D detaliată la un overview bidimensional atunci când mașina iese din oraș și intră pe autostradă.

În plus, sistemul oferă și asistență prin creșterea în timp real a eficienței condusului și prin oferirea unui soi de tururi personalizate în funcție de locurile pe unde treci. Toate acestea sunt „vocalizate” printr-un layout audio 4D amplasat inteligent.

Sigur, Mercedes Vision EQXX și-a făcut debutul momentat doar pe post de concept, dar asta nu înseamnă că producătorul auto nu este aproape de realizarea unei versiuni care să poată ajunge pe linia de asamblare în viitorul nu prea îndepărtat. Ar putea fi un competitor interesant pentru Tesla nu doar pe partea de autonomie, ci și în ceea ce privește utilizarea materialelor și a componentelor pentru a oferi pe piață un EV cât mai sofisticat și mai prietenos cu mediul cu putință.

Carol Zafiriadi

"Am crescut inconjurat de pop culture, muzica si jocuri video..." Da, cunoastem explicatia pe care o poate oferi cineva care scrie despre gaming si tehnologie. Evident, nici eu nu sunt o exceptie. Cunoscutii ar putea spune ca in scrierile mele se pot regasi convingerile si esteticile care il fac pe Carol sa fie...Uhh...Carol. Scriu cu drag, alaturi de colegii mei, si disec filosofic si estetic jocurile video si smecheriile aduse de tehnologie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button