AutoTECHTech&IT

Tesla valoreaza acum mai mult decat concernul Daimler

Compania lui Elon Musk, Tesla, a fot cotata peste Daimler, concernul care detine Mercedes-Benz.

Tesla, compania de automobile si energetica condusa de Elon Musk, i-a depasit recent in cotele de piata pe cei de la Daimler, care detin binecunoscuta marca Mercendes-Benz. Recordul a fost inregistrat la inchiderea bursei pe data de 4 decembrie, cu evaluarea companiei Tesla depasind-o pe cea a concernului Daimler in ciuda faptului ca aceasta din urma este o companie de automobile mai bine stabilita din punct de vedere istoric. Pe de alta parte, multi sustin ca Tesla au fost catapultati in pozitia de varf nu doar de divizia de automobile ci de intregul imperiu energetic pe care il au la dispozitie, cu investitiile facute in Powerwall, Powerpack si in panourile solare.

Cu toate acestea, este un moment interesant pentru Tesla, avand in vedere in special statura companiilor cu care se confrunta. Daimler, de exemplu, a inceput in anul 1926 ca Daimler-Benz si produce vehicule de mult mai mult timp decat Tesla, fiind clar o companie profitabila pe o perioada indelungata. Poate fi un semn al timpurilor in care traim, atunci, ca profiturile celor de la Daimler au fost in declin pentru o vreme. Pe masura ce consumatorii devin mai constienti de mediul inconjurator, evolutia catre vehiculele electrice a devenit din ce in ce mai pronuntata. Daimler au facut la randul lor ceva pasi in aceasta directie, compania anuntand in septembrie 2017 o investitie de 1 miliard de dolari in urmatoarea generatie de masini electrice.

Pentru moment, se pare ca initiativa celor de la Daimler in privinta vehiculelor electrice nu a avut un impact foarte mare, iar Tesla si-a surclasat competitia pe piata bursiera. Dar cu Mercedes-Benz EQC, primul vehicul electric Mercedes, programat sa sa intre in productie la anul, cursa e departe de a fi castigata.

Sursa

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button