ReviewsGamingPC&Consoles

Mario Strikers: Battle League este cel mai tare joc cu fotbal de pe Nintendo Switch (review)

Dacă a fost mereu un sport pe care l-am iubit, a fost cu siguranță vorba despre fotbal. Încă țin minte pe de rost sute de nume de jucători, pe unde joacă sau au jucat, ce reușite importante au aceștia și zilnic, consum minim două clipuri de la TIFO Football sau Football Daily. Și vă dați seama că odată ce-am auzit că se lansează un joc nou despre sportul meu favorit, am sărit pe el ca ursul pe fagurele cu miere și am instalat repede de tot Mario Strikers: Battle League pe Nintendo Switch.

Știu cum sună asta: Mario și fotbal puse laolaltă pentru a crea un joc. Cum de nu s-a gândit nimeni la asta până acum? Păi, nu este o idee nouă, ci deja al treilea joc cu fotbal din universul Nintendo. Ce îți oferă Mario Strikers: Battle League este o adaptare simplistă a sportului, combinată cu elementele specifice ca power-up-urile, personaje iconice precum Luigi, Bowser sau Wario, alături de câteva moduri de joc simple și o componentă multiplayer destul de rudimentară. Și este o combinație foarte echilibrată care a reușit să treacă peste linia de „kitsch fotbalistic” cum tot apar jocuri ca ciupercile după ploaie.

Un gameplay diferit față de alte jocuri cu fotbal

Mario Strikers: Battle League a ales o formulă simplă, dar care funcționează bine și tipic oricărui joc Nintendo, are ca public copiii și gamerii casual. Iar asta iese în evidență de cum pornești pentru prima dată jocul și ești întâmpinat de tutorialul care te învață totul de la zero. Nu ai idee cum să te miști într-un joc cu fotbal și stick-ul stânga nu este intuitiv? Înveți și asta. Dar dacă ai un minim de experiență în FIFA, cu siguranță te vei descurca super bine cu controlul acestui joc.

Mario Strikers Battle League Football

Odată ce-ai trecut de tutorial, ajungi în meniul principal care îți dezvăluie modurile de joc. Acestea sunt trei la număr, fără tutorial, acoperind cam tot ce ai putea cere de la un joc despre fotbal:

• Quick Battle – Aici poți da un meci de fotbal rapid, singur sau cu prietenii, fără să stai să îți pierzi timp pe competiții sau alte chestii de genul;
  • Cup Battles – Ce este modul Tournament pentru FIFA, este Cup Battles pentru Mario Strikers: Battle League. Scopul este să câștigi o cupă, numai că există și un twist aici. Participarea în cadrul unei competiții vine cu o taxă aferentă, ceea ce înseamnă că ești motivat să dai tot ce-ai mai bun pentru a-ți recupera investiția;
  • Strikers Club – Dacă te-ai săturat să îți bați prietenii în multiplayer-ul offline, înseamnă că ești gata să treci în online. Strikers Club îți permite să îți creezi propria echipă alături de care participi la meciuri și turnee online, împotriva altor jucători. Aici vei câștiga grosul de monede.

Mario Strikers Battle League Football

Și probabil în punctul ăsta vă întrebați care este treaba cu monedele. O să încep direct prin a vă spune că nu este vorba despre vreun sistem de microtranzacții sau ceva de genul ăsta, ci despre un mod foarte util de a debloca chestioare cosmetice pentru personajele jocului. Fiecare vine cu un set unic de abilități, care se potrivesc personalității și staturii sale. Spre exemplu, Bowser este un fel de tanc greu de deposedat dar greoi pe teren, în timp ce Toad nu are forță deloc, dar este cel mai rapid.

Iar dacă vrei să îmbunătățești anumite abilități ale acestor personaje, o poți face prin intermediul accesoriilor. Ai patru tipuri de elemente cosmetice: cască, mănuși, jachetă și pantofi. Fiecare dintre acestea îți oferă un boost de +2 puncte la un anume atribut. Pentru a nu deveni overpowered, fiecare buff vine și cu un nerf de -2 puncte la un alt atribut, așa că va trebui să alegi atent ce vrei să îmbunătățești la un personaj și la ce poți renunta.

Fiecare echipă din Mario Strikers: Battle League este formată din patru personaje pe care ți le poți alege în funcție de atributele fiecăruia. Iar odată ce ți-ai găsit line-up-ul perfect, este timpul să intri pe terenul de fotbal. Iar modul în care se desfășoară fiecare partidă mi-a amintit mult de Volta de pe FIFA, adică 4v4 plus câte un portar, teren micuț și închis de niște pereți care nu permit balonului să părăsească suprafața de joc și cam atât. Fără faulturi, fără offside, fără nici un fel de regulă.

Iar asta este o chestie cu care trebuie să te obișnuieșți dacă ești jucător de simulatoare de fotbal. Iar dacă tu nu o faci, adversarii nu se vor feri absolut deloc din a-ți rupe picioarele în timp ce te chinui să construiești o fază de gol. Și că veni vorba despre goluri, astea se dau cam greu, mai ales că portarii sunt mari și acoperă foarte bine poarta, iar odată ce-ai călcat în careul lor, ai cam pierdut mingea pentru că nu îi oprește nimeni din a te plesni ca s-o recupereze.

Mario Strikers Battle League Football

Dar chestia asta are sens, mai ales în contextul în care fiecare meci durează patru minute, nici o secundă în plus și acțiunea este foarte fast-paced. Bine, tempo-ul meciului este stabilit și de power-ups care apar aleatoriu și îți oferă avantaje destul de mari. Doar că în același timp, adversarii, fie ei și controlați de AI, se bucură de aceleași abilități. Nu doar o dată mă îndreptam liniștit către poarta adversă după ce am pus la pământ unul sau mai mulți adversari, doar ca să fiu dărâmat la rândul meu de o țestoasă lansată de ultimul apărător. Și odată eliminat, vei avea un cooldown de o secundă (sau mai multe) în care nu-ți poți controla jucătorul căzut.

Într-o situație 4v4 treaba asta este destul de importantă, așa că va trebui să faci puțin team management dacă vrei să câștigi meciurile împotriva echipelor ceva mai puternice. Dar momentul în care stăpânești mecanicile jocului și începi să înțelegi cum se dau golurile, Mario Strikers: Battle League devine brusc mai amuzant. Aici ajută mult și inteligența artificială care controlează adversarii, pentru că îi face destul de greu de bătut și nu dau înapoi de la nimic. Așa că ridicarea cupei este un moment care te umple de glorie.

Mario Strikers Battle League Football

Mario Strikers: Battle League arată și sună bine

Un lucru care mi-a sărit în ochi și mi se pare extrem de bine-venit într-un joc precum Mario Strikers: Battle League, este cu siguranță prezentarea vizuală. Terenul este mic, însă modul în care sunt construite stadioanele pe care te vei juca le fac să pară masive, cu zeci de mii de fani pe margini. La fel de bine arată și replay-urile de după gol sau highlight-urile de la final de meci. Acestea folosesc mai multe poziții ale camerei pentru a-ți etala cele mai frumoase goluri, astfel te vei putea lăuda la prieteni cu niște filmări spectaculoase.

Personajele arată fix cum te-ai aștepta la un joc din universul Nintendo, iar pentru capabilitățile hardware ale Switch-ului cred că este numai bine. Tot jocul are un aer cartoonish, este foarte colorat, iar în strânsă legătură cu gameplay-ul este gândit pentru a atrage copiii. Partea audio respectă aceeași temă ludică, iar ca în fiecare joc cu fotbal de pe piață, nu este foarte mare lucru de spus la acest capitol. Sunetele sunt amuzante, creeză o atmosferă potrivită pentru Mario Strikers: Battle League și se combină bine cu grafica pentru a crea o prezentare plăcută ochiului și urechii.

Mario Strikers Battle League Football

Mă leg la șireturi și vin imediat

Nu mă așteptam ca un joc cu fotbal în universul Nintendo să mă surprindă în vreun fel, deși japonezii au experiență în ale sporturilor. Dar după ce-am văzut Nintendo Switch Sports și modul în care fotbalul este reprezentat acolo, mă gândeam că Mario Strikers: Battle League va fi cam la fel. Dar iată că așteptările mi-au fost întrecute și gameplay-ul foarte haotic, plin de power-ups și faulturi mai ceva ca-n Liga 2 m-a cucerit.

Pur și simplu funcționează bine și sunt convins că ăsta va fi motivul pentru care jocul ăsta o să vândă bine. Ok, asta și faptul că este cel mai bun joc cu fotbal de pe Nintendo Switch, pentru că încercarea de FIFA de la EA Sports este doar o abominație fără sens pe consola portabilă. Nu se potrivește nici cu ecranul mic, nici cu controalele discutabil de precise, iar fix din acest motiv, Mario aici de față este o alegere mai bună.

Mario Strikers Battle League Football

Gameplay - 8
Grafică și Sunet - 7.5
Multiplayer - 7

7.5

Fun!

Mario Strikers: Battle League este un joc fast-paced pe care-l poți juca câteva minute în metrou, sau câteva ore alături de prieteni în modul de multiplayer offline. Are un gameplay haotic și foarte satisfăcător, iar AI-ul este neașteptat de bine implementat. Pentru orice deținător de Nintendo Switch, cred că ăsta este un must-have!

User Rating: 3.4 ( 1 votes)