Marii producatori de console schimba regulile sistemului de loot box
Nintendo, Sony si Microsoft au anuntat o initiativa prin care publisherii jocurilor vor fi nevoiti sa faca publice sansele de castig pentru toate titlurile care vor contine un sistem de loot box, daca vor sa le mai poata lansa pe console.
Noile masuri au fost anuntate initial de catre Entertainment Software Associantion, prin intermediul puratorului de cuvant, Michael Warnecke in cadrul unui workshop al Federal Trade Commission care a avut ca subiect principal examinarea problemelor legate de protectia consumatorului fata de sistemele de loot box din jocurile video.
De atunci, ESA (reprezentantul legal al industriei de jocuri video in Statele Unite ale Americii) a publicat o declaratie completa pe baza acestui subiect, in care confirma ca Nintendo, Sony si Microsoft vor cere dezvoltatorilor sa faca publice informatii referitoare la raritatea anumitor bunuri virtuale si probabilitatea de a le castiga.
De asemenea, noile masuri, care vor fi implementate cel mai probabil anul viitor, se vor aplica si in cazul jocurilor care adauga sistemul de loot box in actualizari venite dupa lansarea oficiala.
Potrivit ESA, un numar mare de publisheri, anume Activision Blizzard, Bandai Namco, Bethesda, Bungie, Electronic Arts, Microsoft, Nintendo, Sony, Take-Two, Ubisoft, Warner Bros si Wizards of the Coast au picat de acord cu divulgarea raritatii si sanselor de castig ale bunurilor virtuale din jocurile acestora intr-o maniera care este usor de accesat si inteles. Asta se va intampla cel mai tarziu la finalul lui 2020.
Dupa ultimele discutii si decizii, prin care Belgia si Olanda au interzis sistemul de loot box, iar SUA doreste eliminarea oricarui element care constituie achizitii in-game, o decizie de genul acesta era inevitabila si pe cat de buna pare pentru noi, nu este decat o cale prin care corporatiile mari se feresc de probleme de natura legala.