Jocul Portal va avea ray-tracing din noiembrie
Probabil o să te simți bătrân când citești asta, dar primul Portal a apărut acum cincisprezece ani, adică în 2007. Jocul s-a bucurat de un succes foarte mare la vremea lui, dar din cauza trecerii timpului, a fost în mod inevitabil uitat de către gameri.
Asta nu e valabil și pentru Nvidia și Valve, care clar nu au uitat de acesta deoarece un upgrade foarte important al jocului va fi lansat în noiembrie. Vorbim aici de o grafică total nouă, cu ray-tracing, dar care nu se depărtează de stilul grafic inițial.
Nvidia au anunțat pe site-ul oficial acest update, unde ne explică în detaliu ce presupune acesta și ne oferă și niște exemple care mi-au plăcut foarte mult. Mă refer la faptul că e vorba de genul ăla de imagini cu comparații side-by-side, în care poți muta pe orizontală linia care desparte cele două variante, pentru o vizualizare mai amplă. Știu că au mai făcut-o mulți, dar treaba asta e destul de rară din ce am observat și mi-a plăcut să o reîntâlnesc aici.
Cei de la Nvidia au spus că noul joc va folosi ray-tracing pentru fiecare lumină și umbră, chiar și pentru lumina care trece prin efecte volumetrice cum ar fi ceața și fumul. Și bineînțeles, să nu uităm de texturi, care vor fi de asemenea înlocuite.
„Portal with RTX” va fi disponibil gratuit pentru descărcare pentru cei care au deja jocul original. Cel mai probabil, asta înseamnă că trebuie să ai jocul pe Steam pentru a putea beneficia de conținutul nou. Încă nu este clar dacă acest upgrade va însemna un joc separat, deci prin urmare nu știm dacă varianta cu ray-tracing va putea fi cumpărată de cei care nu dețin jocul original pe Steam. Cel mai probabil vom primi niște detalii în acest sens până la lansarea din noiembrie.