JBL, o divizie a Harman ce în sine este o divizie a Samsung, a venit cu o nouă propunere pentru cei care vor o pereche de căști wireless. JBL Reflect Eternal, un headset ce se remarcă printr-o caracteristică foarte importantă. Se folosește de panouri solare integrate pentru reîncărcare.
Desigur, pentru că este un concept nou, inovativ și în nici un fel prezent deja pe piață de aproape un deceniu, JBL nu poate pur și simplu să vândă direct acest produs, așa că apelează la crowdfunding. La Indiegogo, mai exact, la fel cum au făcut o mare parte din celelalte companii care au gândit soluții similare în ultimii ani.
Campania de finanțare este însoțită de clipul de prezentare de mai jos, menit să reprezinte probabil ceva legat de fashion și lifestyle, pentru că nu îți spune nimic efectiv despre tehnologia de încărcare solară a căștilor.
Din fericire, prezentarea de pe pagina de Indiegogo arată că într-o oră și jumătate de încărcare solară se pot asigura 68 de ore de funcționare. Așa că în principiu nu ar trebui să fiți nevoiți să le încărcați de la priză. Mai merită menționat că bateria în sine are o capacitate de doar 24 de ore.
Și de ce apelează JBL la finanțare publică? Marketing, în mare parte. În acest moment nici măcar nu au un prototip funcțional, doar o carcasă frumoasă. O variantă care chiar face ceva ar trebui să fie gata prin februarie, iar în august va intra în producție.
Cel puțin campania nu cere o sumă efectivă de bani, ci doar funcționează ca un sistem de precomandă, trecând deja de cota de 500 de unități cerută. Prețul pentru căști este de 75-100-130 de dolari(în funcție de cine prinde ce ofertă) în timpul campaniei, în afara sa fiind de 165 de dolari, în cazul în care erați curioși.