TECH

Intel nu-si mai permite 6 milioane USD pentru a finanta descoperirea tinerelor talente in cercetare, dar promite 300 de milioane USD pentru a promova „diversitatea”!

Intel, in acest moment, sunt in plina campanie de promovare a cresterii diversitatii sexuale si rasiale in sectorul tehnologiei – cu scopul ca femeile și minoritățile slab reprezentate să devină pe deplin reprezentate până în 2022.

Cum vor face asta? Prin „finanțarea de programe care susțin reprezentarea pozitivă a femeilor și minorităților în sectorul tehnologic și în industria jocurilor video”.

Nu spunem ca nu este un efort demn de aplaudat, dar pe de alta parte, cele 300 de milioane erau mult mai utile de exemplu in domeniul STIM (Stiinta, Tehnologie, Inginerie si Matematica), cunoscut ca STEM in Statele Unite. Credem noi ca o investitie in viitoarele genii ale oamenirii este mult mai importanta, comparatiiv cu „gasirea oamenilor cu culoarea si organele genitale potrivite” doar pentru a indeplini o cota iluzorie impusa de un criteriu la fel de iluzoriu.

Intel a anuntat recent ca anuleaza o sponsorizare importanta din cadrul Science Talent Search, de unde au retras nici mai mult, nici mai putin de 6 milioane de dolari, la cateva luni dupa o serie de informatii ce indicau ca Intel urmeaza sa taie 300 de milioane de dolari din intreg bugetul companiei.

Pentru ce urmau sa fie folosite aceste 300 de milioane? Ei bine, pentru a incuraja diversitatea in cadrul companiei, dupa cum am spus mai devreme, pentru a indeplini o cota care dicteaza ca trebuie sa fii de o anumita culoare sau sex.

Nu este un lucru rau, doar ca ce trebuie sa prevaleze in acest caz este meritul, nu culoarea pielii si nici sexul, ci doar capaitatea ta de a realiza ceva la locul de munca, discriminarea pozitiva fiind unul din cele mai dezbatute subiecte in ultimul timp.

Cu toate ca o promovare a oamenilor cu adevarat valorosi, indiferent de culoare, sex sau orientare sexuala, pare la mintea cocosului, Intel nu este de aceasi parere. In mare parte, aceasta decizie este influentata de oameni care nu au nici macar o legatura cu lumea tehnologiei, dar care sunt experti in a se plange pe social media de micro-agresiuni.

Astfel de comportament, din partea unor indivizi care nu au nici cea mai vaga idee despre cum functioneaza un procesor, dar doresc sa faca parte dintr-o companie importanta, pare sa fie ceva uzual, si este mare pacat ca Intel pica in aceasta plasa. Pentru ca atunci cand ai o diploma de studii de gen, automat trebuie sa ai un loc caldut asigurat in departamentul de cercetare de la Intel. (suntem rautaciosi, dar in acest caz, ne permitem)

De ce suntem rai? Ei bine, suntem asa pentru ca ne pasa. Pentru ca Intel prefera sa aiba o imagine generala pozitiva, incercand sa stea departe de controverse, reusind sa calce in ele la tot pasul, uitand insa sa calculeze un singur lucru: piata de PC-uri este intr-un declin vertiginos. Acest lucru i-a fortat pe Intel sa regandeasca intregul line-up de procesoare-uri si investitiile pentru a doua jumatate a anului. Potrivit memo-ului amintit mai sus, publicat de Oregonian in iunie, Intel a inceput si un val de concedieri:

„Trebuie sa reducem cheltuielile pentru a doua jumatate a anului. Asta se va obtine prin reducerea fortei de munca si a cheltuielilor, reducerea fortei de munca urmand sa varieze in functie de domeniu”.

Sau mai pe romaneste, angajatii Intel considerati in plus, isi vor pierde slujbele ca persoane ca feminista de pe youtube ce nu trebuie numita sa arate celor de la Intel ce inseamna egalitatea in acest domeniu.

De ce au taiat Intel aceste fonduri, in conditiile in care din Science Talent Search au iesit adevarate genii, ba chiar castigatori ai premiului Nobel si cercetatori ilustri, nu stim.

Daca Intel considera ca este o idee buna sa se asocieze cu astfel de personaje, precum feminista de pe youtube ce nu trebuie numita sau producatorul ei, care a mers până într-acolo încât să spună că redactorii de la revista Charlie Hebdo „ironizau cei mai marginalizați și vulnerabili oameni din societate” declarându-și astfel aderența la contra-trendul #JeNeSuisPasCharlie, atunci nu credem ca gamerii or sa doreasca sa se asocieze cu acest brand, dupa ce in trecut, acestia au sustinut Intel dupa incidentul Gamasutra si „Gamers are Dead”.

In loc sa sustina un mediu in care meritul prevaleaza in fata oricarui alt atu, acestia aleg sa dea afara angajati, sa taie bugete si sponsorizari importante, pentru a sustine isteriile unei minoritati vocale care are impresia ca daca „urla” pe Twitter si Tumblr destul de tare este automat si relevanta.

Studentii si viitorii cercetatori ce ies de pe bancile scolilor acum isi vor cauta, cel mai probabil, un alt angajator, mai ales daca nu sunt de orientarea sexuala, culoarea sau orientarea politica potrivita.

Pe de alta parte AMD sta cat mai departe de aceasta controversa, alegand sa sustina atat gamerii, dar si o meritocratie sanatoasa, in care esti promovat si angajat pe merit, nu pentru gradul de corectitudine politica sau cat de „progresive” sunt conceptiile tale.

Intel, opinia acestui redactor este simpla:

Sustine pe viitor geniile si oamenii valorosi. Investeste in ei. Ofera un viitor luminos celor care dovedesc ca merita. Nu celor care au nevoie de un echo chamber pentru a-si propaga ideologia beteaga bazata pe un concept pervertit al democratiei.

Adevarul este ca daca Intel se duce pe acest drum, curand vom vedea sexe si la procesoare, concepute pentru a nu contine materiale sexiste sau care nu pot provoca neplaceri unor minoritati.

Cine stie, poate Intel Extreme Edition isi va schimba aspectul pe viitor, din cutia care a consacrat acest tip de procesor, intr-o cutie curcubeu, pro diversitate, pentru a nu rani sentimentele unui grup minuscul de oameni.”

Repet, nu ar trebui sa conteze daca esti femeie sau barbat, gay sau heterosexual, alb sau negru intr-un astfel de mediu. Aptitudinile tale si realizarile ar trebui sa fie cele care  te recomanda. Nu cat de tare urli pe Twitter sau pe blogul personal. Intel face parte din vocabularul oricarui gamer, iar daca acestia ajung la aceeasi concluzie cu Gamasutra si restul site-urilor mari care au declarat gameri morti, misogini, xenofobi si homofobi, este foarte posibil sa vedem o schimbare in felul in gamerii vad brand-ul Intel.

Este clar ca totul este o campanie de imagine bine alcatuita pentru a impaca extrema radicala ce capata din ce in ce mai multa tractiune gratie unei minoritati extrem de vocale, dar pana la urma „core-ul”, cei care cumpara procesoarele Intel, fie ele pe tablete, telefoane, laptop-uri sau desktop-uri, sunt, si vor ramane oameni simpli. Iar majoritatea oamenilor simpli sunt oameni cu slujbe de opt sau mai multe ore, care nu au timp sa stea sa isi argumenteze ideile pe Tumblr, Twitter, blog sau Facebook. Acestia sunt publicul care cumpara procesoarele Intel, nu minoritatea radicala feminista si extremistii „progresisti”, care oricum, stau lejer intr-o garsoniera sau studio apartment, cum spune americanul, cu un laptop, cel mai probabil produs de Apple, in brate si isi dau cu parerea despre cum functioneaza lumea.

Pana la urma, Intel are vreo idee cui ii vinde procesoarele produse si care este publicul tinta?!!!

[Breitbart] [NewYork Times]

Zona IT

ZONA IT

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button