De câteva săptămâni, Intel tot face ceva zarvă despre o funcție nouă numită Integer Scaling ce va fi adăugată într-o versiune nouă de driver pentru componenta sa grafică integrată. Atât de multă zarvă, încât Nvidia s-a sesizat și a lansat deja o funcție similară disponibilă în driver-ul plăcilor video Turing.
Iar la sfârșitul săptămânii trecute, Intel a lansat în cele din urmă un driver cu suport pentru Integer Scaling, numit acum Retro Scaling. Și ce exact face? Mai știți cum dacă vreți să jucați un joc antic, cu grafică 2D pixelată, întins pe tot ecranul, tinde să arate cam aiurea? Eh, această funcție repară problema respectivă, oferind o redimensionare de acuratețe mai mare a imaginii, pixelii având atât dimensiunea corectă, cât și o aproximare mai exactă a culorii lor.
Există însă o mică problemă. Funcția este disponibilă doar pentru componenta grafică din noile procesoare Ice Lake, cele care practic încă nu sunt pe piață. Totuși, când vor sosi pe parcursul acestei luni, va fi o funcție destul de utilă, disponibilă până și pe sisteme ce nu au plăci video dedicate. Nu strică nici faptul că Intel va avea anul viitor plăci video dedicate.