Instagram nu vrea să rămână o simplă rețea socială bazată pe poze

Instagram este una dintre cele mai populare rețele de socializare și a devenit celebră grație formatului simplu bazat pe poze pătrate și mesaje scurte. Dar sistemul care a pus bazele rețelei se va schimba, iar vestea vine de la Adam Mosseri, șeful companiei. Acesta vrea să ducă rețeaua într-o direcție bazată pe entertainment și conținut video, mai ales după ce a observat succesul pe care îl au TikTok și YouTube.
Schimbările despre care vorbește Mosseri vor începe să apară în următoarele actualizări, iar printre acestea se numără și un sistem care le arată utilizatorilor recomandări bazate pe subiecte pe care nu le urmăresc încă și introducerea unui mod full-screen pentru videoclipuri.
Changes are coming to video on Instagram 📺
At Instagram we’re always trying to build new features that help you get the most out of your experience. Right now we’re focused on four key areas: Creators, Video, Shopping and Messaging. pic.twitter.com/ezFp4hfDpf
— Adam Mosseri 😷 (@mosseri) June 30, 2021
Instagram experimentează cu algoritmi noi
O altă funcție nouă pe care o vom vedea integrată în sistemul rețelei de socializare le va permite utilizatorilor să-și aleagă subiectele care îi interesează cel mai mult, astfel experiența de utilizare va fi construită în jurul acestor alegeri. Treaba asta o vedem din ce în ce mai des și la TikTok, aplicații de dating și alte medii de socializare online.
Mesajul pe care Instagram îl trimite este cât se poate de clar. Platforma vrea să evolueze și să își întreacă condiția de „aplicație cu poze pătrate„, astfel devenind o platformă de entertainment bazată pe algoritmi și mult conținut video. Un început bun ar fi regândirea interfeței pentru desktop, mai ales când vorbim despre videoclipuri. Nici o separare de Facebook nu ar fi rea deloc pentru utilizatori, mai ales după ultimele scandaluri în care a fost implicată compania lui Zuckerberg.