La fel ca YouTube, Instagram va permite resetarea algoritmului pentru sugestii personalizate de conținut, permițându-ți să reiei practic de la zero experiența ta pe platformă, fără ca preocupările anterioare față de un anume specific de conținut să te bântuie la nesfârșit.
Spre exemplu dacă ai avut „preocupări” față de un anume tip de postări distribuite pe Instagram, vei putea „reeduca” algoritmii platformei fără să-ți ștergi contul cu totul. Eventual, reușind mai ușor să te „vindeci” de gânduri sau înclinații potențial dăunătoare.
Potrivit Meta, funcția de resetare a recomandărilor ”va fi lansată la nivel global în curând” și va putea fi folosită pentru a șterge conținutul algoritmic ce apare acum în Feeds, Explore și Reels.
Noua funcție va fi disponibilă pentru utilizatorii de toate vârstele, inclusiv pentru conturile folosite de adolescenți.
”Vrem să ne asigurăm că toată lumea de pe Instagram – în special adolescenții – are experiențe sigure, pozitive, adecvate vârstei și consideră că timpul pe care îl petrec pe Instagram este valoros”, a spus Meta.
„Vrem să oferim adolescenților noi moduri de a-și modela experiența Instagram, astfel încât să poată continua să reflecte pasiunile și interesele lor pe măsură ce evoluează.”
Potrivit dezvoltatorului Instagram, sugestiile de recomandări vor putea fi resetate prin „doar câteva atingeri”, algoritmii platformei începând să genereze imediat noi sugestii de conținut folosind drept reper doar interacțiunile avute după momentul ștergerii reperelor folosite anterior. De asemenea, utilizatorii vor putea să revizuiască și lista conturilor pe care le urmăresc mai departe, decizând asupra cărora pe care le doresc scoase din lista de abonări, ajutând la remodelarea viitoarelor recomandări generate de Instagram.
Schimbarea, cel mai probabil motivată de perspectiva unor amenzi amenzilor usturătoare pregătite de autoritățile europene, care susțin o mai bună protejare a categoriilor vulnerabile de vârstă, vin în contradicție cu alte inițiative Meta. Spre exemplu, folosirea datelor utilizatorilor pentru antrenarea modelelor AI folosite de companie, analizând sistematic orice formă de conținut regăsit în postările publice, comentarii și fotografii / clipuri video încărcate de utilizatori, cu tot cu descrierile acestora. Poți afla de aici cum dezactivezi această setare pentru contul tău de Instagram.