Infinite Warfare e mort, traiasca Battlefield 1, sau… ?

De curand s-au lansat trailere pentru cele mai noi titluri din doua francize extrem de populare de shootere multiplayer moderne – Call of Duty si Battlefield.
Ce este interesant este ca spre deosebire de trecut, cand jucatorii de pretutindeni erau destul de egal divizati in preferinta pentru un titlu sau altul, acum situatia este extrem de diferita.
Trailer-ul oficial pentru Battlefield 1 a fost lansat pe 6 mai, iar in aceste 3 zile de la lansare a generat peste 19 milioane de vizualizari, cu aproape un milion de Like-uri si doar 18.000 de Dislike-uri.
Este un trailer mult apreciat. Imaginea pe care acesta o transmite despre joc este cea a unui trecut nu extrem de indepartat, un trecut care si-a lasat amprenta asupra mentalului colectiv al umanitatii, si care evoca o violenta si grandiozitate in pofida faptului ca tehnologia acelor vremuri a fost primitiva prin comparatie cu ce este disponibil azi. Fundamental, Battlefield 1 e o calatorie in trecut.
Trailer-ul oficial pentru Call of Duty: Infinite Warfare a fost lansat pe YouTube in data de 2 mai, iar receptia acestuia este una dintre cele mai nefavorabile intalnite vreodata, un dezastru de proportii pentru Activision si Infinity Ward.
In saptamana trecuta de la lansare pana acum, acesta a generat putin sub 14 milioane de vizualizari, pentru care raportul de Like la Dislike este momentan de aproape 4.5:1.
Acest trailer ilustreaza o directie diametral opusa. Ni se prezinta o omenire a viitorului – luata prin surprindere, la nivel planetar. Exista mult mai multa incertitudine asupra a ce se intampla – in definitiv, chiar daca Battlefield 1 nu va urma in totalitate realitatea istorica, totusi cei ce vizualizeaza acel trailer au o imagine destul de buna fata de subiectul jocului – ramane doar de vazut cum se va traduce in experienta.
Prin contrast, Infinite Warfare este o incertitudine. Se sugereaza ca razboiul viitorului va fi interplanetar.
Ne bucuram ca nu e vorba de extraterestri. Trailerul sugereaza ca felul cum jocul este abordat se va schimba – dar cat de mult, nu se stie. Luptele se vor purta atat la sol cat si in spatiu, si ramane de vazut daca schimbarea va fi una doar tematica sau se va reflecta in mecanicile de joc. Trailer-ul duce imaginatia cu gandul la francize gen Halo si Star Wars (si un pic de Starship Troopers), lucru care cu siguranta nu este pe gustul tuturor.
Dar de ce a primit trailer-ul de Infinite Warfare titlul de cel mai putin apreciat trailer de joc publicat vreodata pe YouTube si interes redus dupa o saptamana de la publicare, fata de Battlefield 1 care a avut o receptie extrem de favorabila si a generat mult mai mult interes in doar 3 zile?
O fi oare din cauza ca jucatorii de pretutindeni s-au saturat sa traiasca in viitor si sunt posedati de nostalgia trecutului?
Sapand un pic mai adanc in lansarea acestui nou titlu, se pare ca Activision au facut o alegere poate neinspirata. Nu se lanseaza numai Infinite Warfare, ci si Modern Warfare Remastered, o refacere a campaniei si a 10 harti din jocul Call of Duty 4: Modern Warfare, un titlu extrem de popular. Aceasta versiune va aduce o fidelitate vizuala mult mai ridicata acestui titlu, printre alte imbunatatiri.
Toate bune si frumoase. Un joc nou si indraznet, impreuna cu o experienta noua pentru un titlu cu traditie si o tona de fani? Ei bine, nu.
Detaliul care le-a pus bete in roate celor de la Activision este faptul ca Modern Warfare Remastered nu va putea fi cumparat separat. Acesta este disponibil doar impreuna cu anumite pachete de Infinite War, lucru care a calcat serios pe coada pe fanii care nu sunt interesati sa cheltuie extra pentru a fi fortati sa incerce un joc care poate nu-i intereseaza.
Asa se face ca Activision si-au galvanizat comunitatea intr-un protest vehement, natural, importriva unei practici de marketing neinspirate. Sunt jucatorii incapatanati? Cu siguranta. Incearca Activision sa convinga acesti jucatori incapatanati sa le cumpere jocurile? Absolut. Asadar, ce se putea face mai bine?
Probabil ca Infinite Warfare ar fi trebuit oferit pe propriul merit – precum si Modern Warfare Remastered ar fi trebuit oferit pe propriul merit. Si daca chiar se dorea o incurajare a cumparatorulilor unuia sa cumpere si celalalt titlu, se putea oferi un bundle cu reducere de pret. In schimb, s-a urmat o strategie mai agresiva, genul de abordare care niciodata nu da bine pe termen lung si mai ales nu in industria jocurilor, unde cumparatorii sunt deseori dispusi sa faca scandal si boicot. Cineva din departamentul de marketing a luat jucatorii de prosti – si acestia s-au suparat. Cu milioanele.