Huawei vrea sa listeze aplicatiile si serviciile Google in propriul App Store
Telenovela dintre Huawei si Google continua, iar gigantul chinez incearca sa gaseasca solutii. Anul trecut, compania chinezeasca a fost pusa pe lista neagra a Statelor Unite. Asta a distrus iubirea cu Google si a taiat accesul la serviciile companiei. De atunci inca se cauta cai de mijloc, intr-o relatie pe care Unchiul Sam nu o sustine.
De atunci, doua serii de flagship-uri au fost lansate fara servicii Google. Este vorba despre Huawei P40 si Mate 30, telefoane care vin fara aplicatii precum Gmail si Google Maps. In China asta nu e mare problema pentru ca oricum Google nu are acces in tara. Vanzarile celor de la Huawei nu se rezuma insa doar la China. La mijlocul acestei dispute a picat si Europa. Asta a cauzat o scadere de 10 miliarde de dolari in vanzari pentru producatorul chinez.
De atunci am vazut si lansarea lui Harmony OS, un sistem de operare creat de Huawei. Pana in acest moment nu l-am vazut pe niciun telefon, deci tind sa cred ca a fost abandonat. In schimb, Huawei P40 ruleaza o versiune open-source de Android caruia producatorul i-a pre-instalat propriul magazin de aplicatii. Din pacate, chiar si aplicatii precum Facebook si Instagram lipsesc din acest app store, deci e cam degeaba.
Huawei + Google = Romeo si Julieta varianta tech…
…doar ca nu moare nimeni la final. Inca din luna Mai a anului trecut, Huawei a tot incercat sa mentina serviciile Google pe dispozitivele sale. Insa viitorul este foarte neclar, astfel chinezii vorbesc despre o startegie diferita.
Speram ca serviciile Google vor putea fi integrate prin intermediul propriei AppGallery, la fel cum pot fi instalate prin intermediul App Store de la Apple.
Intr-adevar, serviciile Google sunt disponibile pe iOS chiar daca sistemul de operare este extrem de diferit. Momentan, Google nu a vorbit despre acest subiect, insa probabil vom primi un raspuns la un moment dat. Sugestia aceasta este facuta in special pentru utilizatorii din Europa. Pe continentul nostru, majoritatea utilizatorilor de smartphone se folosesc de Google pentru majoritatea activitatilor online. In acest fel, succesul Huawei pe aceasta piata depinde foarte mult de reusita chinezilor de a oferi acces la aplicatiile Google.