
Astăzi, Compania Internațională de Date (IDC – The International Data Corporation) lansează date preliminare care arată că producătorii de echipamente de telecomunicații inteligente au trimis un număr total de 342 milioane de unități în magazine în trimestrul II al acestui an. Acest lucru reprezintă o scădere de 1,8% față de trimestrul II al anului 2017, când producătorii au transportat un total de peste 348,2 milioane de telefoane. În același trimestru, Huawei a depășit Apple în ceea ce privește numărul total de telefoane trimise în magazine. Producătorul chinez a livrat 54,2 milioane de unități, cu un nivel record de 15,8% din cota de piață globală și o cotă de piață de 27% (de asemenea, record pentru Huawei) în China. Acest lucru pune Huawei pe locul 2 la nivel mondial, în timp ce Apple se situează pe locul 3 cu 41,3 milioane de unități la o cotă de piață de 12,1% la nivel mondial.
Ryan Reith, vicepreședinte al diviziei Worldwide Mobile Device Trackers de la IDC, a declarat:
Creșterea continuă a companiei Huawei este cel puțin impresionantă, așa cum este și abilitatea acesteia de a se deplasa pe piețe unde, până de curând, marca a fost în mare parte necunoscută.
IDC atribuie această creștere succesului companiei pe piețele noi, precum și succesului mărcii secundare a companiei Huawei, Honor. Între timp, P20 și P20 Pro de la Huawei „au găsit o cerere puternică în segmentul de prețuri de 600-800 dolari„.
Samsung rămâne pe primul loc, cu un număr de 71,5 milioane de unități vândute și a obținut 20,9% din cota de piață globală, în ciuda scăderii cu 10,4% a numărului de unități expediate anul trecut. Galaxy S9 și S9+ au înregistrat mai puține vânzări comparativ cu modelele S8 și S8+, probabil datorită unei actualizări incrementale care nu a dat prea multe motive proprietarilor de S8 să se grăbească să facă upgrade la S9. Samsung Note9 va fi anunțat în curând și se așteaptă să-i sporească semnificativ vânzările, mai ales că acesta va fi lansat înaintea noii generații de iPhone de la Apple, a căror dată de lansare este încă necunoscută.
Xiaomi și Oppo au ocupat locul numărul 4 și 5, respectiv. Xiaomi a depășit Samsung la poziția numărul 1 în India în acest trimestru, în timp ce Oppo s-a confruntat cu o scădere în India și Asia de Sud-Est. Chiar și așa, Oppo a crescut cu 5,1% față de trimestrul 2 al anului trecut, deoarece s-a extins pe noi piețe din Orientul Mijlociu și Africa.