Producătorul de electronice din Taiwan, HTC, și-a folosit poziția de producător de căști VR pentru a da replica joi criticilor industriei. Povestea pe care o redă compania este una interesantă, atât pentru că face afirmații noi cu privire la cifrele referitoare la veniturile din VR, cât și pentru că orice lăudăroșenie cu privire la venituri din partea HTC este implicit privită cu scepticism.
VIVE a parcurs cel mai mare ritm de vânzări al tuturor timpurilor, de săptămâni întregi, și am epuizat toate stocurile. Pentru un produs electronic de consum în al treilea an calendaristic, această traiectorie continuă este aproape nemaivăzută.
Argumentele aduse de HTC sunt destul de ciudate, mai ales ținând cont de incapacitatea companiei de a-și crește perspectivele generale de venituri. Rapoartele proprii ale companiei confirmă o cădere liberă la totalul veniturilor companiei în perioada ianuarie-iunie a acestui an – în scădere cu 49,3%, până la 15,6 miliarde de dolari, față de aceeași perioadă din 2017. Imaginea din iunie este, în special, uimitoare, compania înregistrând o scădere a veniturilor de 67,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. (Aceste cifre nu par să separe veniturile VR din restul portofoliului HTC.)
Astfel, postarea de pe blogul HTC și imaginea incompletă a datelor nu prea prezintă vânzările de căști VR într-o lumină favorabilă. Cu excepția cazului în care compania este în măsură să confirme o creștere pe domeniul VR în primul trimestru fiscal al acestui an, atunci cifra de 35,7% pentru veniturile întregului sector în această perioadă înseamnă că lucrurile nu stau tocmai bine pentru HTC.