HoloLens nu este pentru gaming, dar face lucruri minunate pentru VDC
Microsoft a tot demonstrat la ultimele sale conferinte ca HoloLens are ceva potential pentru gaming, insa aceasta nu este tocmai directia in are vor sa se indrepte dezvoltatorii de software care vor realiza aplicatii pentru acest dispozitiv.
Michael Hoffman, fondator al companiei Object Theory, a declarat ca jocurile ar trebui limitate initial, iar accentul ar trebui pus pe implementarea lui HoloLens in salile de conferinta, depozite, spitale si alte aplicatii practice. Punctul focal nu ar trebui sa fie jocurile, atat pentru ca la acest capitol HoloLens inca este surclasat clar de Vive, Rift si alte produse, cat si pentru ca are aplicatii mult mai utile.
Hoffman nu este tocmai un antreprenor aleator, ci este chiar fostul inginer principal al proiectului HoloLens, care a plecat de la Microsoft tocmai pentru a-si putea face propria companie unde sa fie printre primii oameni care sa dezvolte aplicatii pentru dispozitiv.
Iar una din acele aplicatii este cea de Virtual Design and Construction. Un fel de evolutie a clasicului CAD, care permite realizarea de schite si modele tridimensionale prin HoloLens. VDC are cateva avantaje clare fata de tehnologia clasica, deoarece permite vizionarea clara a modelului, a scarii sale, si pentru ca HoloLens este echipat cu Wi-Fi, mai mult oameni pot vedea proiectul simultan. Asta chiar daca se afla in capatul opus al lumii, unde proiectul trebuie implementat.
Hoffman a oferit un exemplu unde ceva ca VDC ar fi ajutat, un utilaj care atunci cand a fost adus la locul unde trebuia sa fie instalat, nu putea sa incapa pe usa. Cu HoloLens, o varianta de scara 1:1 a utilajului si a usii puteau fi construite fara nici un fel de problema, evitand astfel de incidente nefericite.