[EXCLUSIV]Ne jucăm Far Cry 6 ca niște adevărați luptători de guerilla și vorbim despre ce așteptări ridică cel mai nou titlu din serie
Fiecare dimineață în care te trezești este un motiv să continui lupta și să te răzvrătești împotriva regimului care a pus stăpânire pe locul pe care tu-l numești acasă. Iar când apare o oportunitate, te alături rezistenței și dai tot ce ai mai bun pentru a scăpa de sub jugul tiranului. Nu, nu este despre Afghanistan, ci numele tău este Dani Rojas, iar asta este povestea ta… din noul Far Cry 6!
Ubisoft ne-a oferit încă o dată oportunitatea de a testa “în avans” unul dintre jocurile sale cele mai așteptate, și după sesiunile de Assassin’s Creed Valhalla și Watch Dogs: Legion la care am luat parte anul trecut înainte de lansarea propriu-zisă a jocurilor, am zis să vedem și cu ce se mănâncă cel mai nou membru al seriei Far Cry.
Dar oare mai are seria Far Cry ce îi trebuie pentru a fi relevantă, ori deja rețeta originală s-a fumat și este momentul pentru ceva nou? Și cred că fix întrebarea asta și-au pus-o și cei de la Ubisoft atunci când au decis să ofere un twist poveștilor standard specifice seriei. Acum nu mai ești un om simplu care descoperă că are puteri de super-erou, ci parte a ceva mai mare; o mișcare de rezistență. Ia să vedem cum a ieșit asta.
O poveste straniu de familiară…
Deși ideea sună bine, parcă am mai văzut-o recent și dacă nu era vorba de plot-ul din jocul căruia i-am acordat premiul Game of the Year în 2020, poate că n-aș fi observat atât de repede. Dar cam același lucru l-am văzut și în Ghost of Tsushima. Deși se întâmplă pe meridiane și paralele diferite, în ere diferite, parcă în Far Cry 6 iei samuraii de pe insulă și îi înlocuiești cu oamenii din Yara, iar în locul invadatorilor mongoli ai un dictator și armata să.
Vă sună cunoscut? Și mie. Partea bună este că, dacă Ubisoft a împrumutat intenționat această structura a poveștii, a făcut-o cum trebuie, pentru că a păstrat fix elementul care a făcut din Ghost of Tsushima un joc atât de bun: personajele emblematice. Iar antagonistul… este genial: Giancarlo Esposito s-a remarcat după ce l-a jucat pe Gus Fring în Breaking Bad și a avut un impact masiv asupra poveștii. Iar rolul său în Far Cry 6 este comparabil din punct de vedere al execuției, și modul în care Ubisoft l-a transpus în lumea fictivă din Yara merită apreciat. Nu este doar un băiat rău care vrea să facă rău oamenilor din jur, ci are absolut tot cei îi trebuie că să fie un lider carismatic. Nu este un personaj unidimensional, ci este un personaj complex și foarte interesant.
Dincolo de aceste istorisiri, Far Cry 6 este…
… Un first person shooter cu arme neconvenționale. Trebuie să fim realiști: rețeta de shooter modern nu mai are unde să se ducă de aici. Am ajuns deja într-un punct în care gameplay-ul din jocurile first person shooter poate evolua doar din perspectiva caracteristicilor extra, precum personalizarea armelor sau prin evoluția AI-ului pe care îl înfrunți, dar tot cu armă în adversar tragi la finalul zilei. Far Cry 6 se bazează pe asta și profită de scenariul pe care l-a creat pentru a introduce elementul de improvizație.
Așa că arsenalul, care datează din vremea celui de-al Doilea Război Mondial și a Războiului din Vietnam, va putea fi modificat prin metode mai nonconformiste. Vrei un amortizor pentru sunet? Înveți să improvizezi unul dintr-o sticlă. Ai rămas fără gloanțe? Transformă un vechi CD Player într-un lansator de discuri cu Macarena care cântă fix înainte de a decola cu viteză spre tărtăcuța adversarului tău.
Alături de arme avem și o noutate, sub forma rucsacului pe care-l vei putea personaliza pentru a te ajuta în misiuni. Diversele variante ale acestuia se numesc Supremos și fiecare îți oferă o abilitate de tip Ultimate cum vezi în jocuri precum Apex Legends. Aici, variantele vin sub forma unui lansator de rachete pe rază scurtă, a unui jetpack care îți oferă avantajul înălțimii în fața adversarilor și multe alte configurații care te ajută și pe zona de stealth, nu doar de asalt.
Vehiculele sunt și ele blocate în timp, astfel nu vei avea ocazia să pilotezi bolizi de ultima generație pe drumurile unei insule tropicale. În schimb vei urca la volanul unor pick-up-uri inspirate de Toyota Hilux, modelele vechi, și mașini precum Bel Air. Adică ceea ce ducea americanu’ după el peste tot pe unde ajungea. Ai și avioane și elicoptere la fel de avansate tehnologic că vehiculele, iar controlul acestora este în continuare un atu pentru serie grație mecanicii foarte simple. Și că tot veni vorba de avioane și elicoptere, pentru a le putea pilota fără să fii atacat de tunurile anti-aeriene de pe insula, va trebui întâi să ataci locațiile în care se află acestea. Aici vei găsi o baza mai mare sau mai mică, populată cu inamici pe care trebuie să îi elimini înainte sau în timp ce distrugi armele anti-aeriene.
Nu am apucat să mă joc prea mult cu zona de evoluție a personajului și a inventarului. În schimb, am fost teleportat la un nivel mai mare unde aveam deblocate mai multe abilități și arme, iar lucrurile pe care le-am văzut în această listă chiar erau interesante. Ce mi-a atras atenția, dar nu am avut timp prea mult să testez, a fost un Bel Air cu machine-gun și sunt sigur că vom avea acces la mai multe astfel de combinații pe măsură ce vom avansa în joc, odată ce Far Cry 6 va fi lansat. Și să nu uităm de modul co-op care îți va permite să parcurgi întreagă poveste alături de un prieten, și la fel ca în jocurile precedente, progresia va fi salvată individual iar loot-ul se dublează pentru a fi răsplătiți în mod egal.
Verdictul pentru grafică și sunet mai are de așteptat
Aș zice că este un pic prea devreme să vorbim despre grafică și sunet. Singura parte proastă la toată distracția asta cu jocurile early-access este faptul că nu prea îți poți forma o idee referitoare la grafică și sunet. În primul rând, sesiunea de Far Cry 6 la care am luat parte a fost realizată printr-un software similar cu Parsec, deci automat era doar un stream la rezoluție 1080p și 60FPS cu o calitate similară cu GeForce Now. Nu se vede neapărat prost, dar nu oferă claritatea necesară pentru a-i putea analiza grafica îndeaproape.
Același lucru este valabil și pentru sunet. În varianta curentă a jocului nici nu cred că este cazul să vorbim despre muzică, întrucât aceasta ar putea fi modificată pe parcurs. În schimb am avut ocazia să aud o parte dintre voci, iar din acest punct de vedere jocul stă bine. Actorii aleși sunt buni, iar părțile în care Giancarlo Esposito își face apariția sunt cu siguranță prea puține pentru cât de bine joacă rolul antagonistului.
Far Cry 6 are potențial, iar asta se vede
Deci una peste alta, înclin să cred că Far Cry 6 va fi unul dintre jocurile țări de anul acesta. Și nu doar din punct de vedere al reputației, ci per total. Combinația de poveste revoluționară cu actori buni, gameplay fluid și satisfăcător parcă scos din țările latine ale anilor ‘60-’70 și grafică ce cred eu că în final va fi cu siguranță bună, pot face din acest joc nu doar o lansare mare, dar și un titlu cu adevărat bun pe care-l vom parcurge mulți dintre noi cu mare plăcere.
Desigur, lucrurile pot merge și-n direcția opusă, doar că este cam târziu că Ubisoft să își permită să o dea în bară. În starea actuală jocul mai are nevoie de câteva finisaje, dar “lemnul brut” este de calitate. Atâta timp cât lumea jocului nu se va simți goală și nu vom avea prea multe misiuni repetitive, așteptările mele vis-a-vis de Far Cry 6 rămân mari.