Experiența YouTube pe televizoare va deveni tot mai plină de reclame. Potrivit unor utilizatori americani, YouTube introduce treptat un nou format de reclame care apar pe ecran atunci când pui pauză la un video pe Smart TV, scrie 9to5google. Dacă deja ești obișnuit cu reclamele la care nu poți da skip, acest nou format s-ar putea să te lase indiferent. Desigur, e posibil și să te enerveze.
Cum arată noile reclame din YouTube?
Încă din mai 2024, Google a anunțat că va aduce noi formate de reclame pe platforma de streaming video pentru televizoare, inclusiv așa-numitele „pause ads” – reclame care apar atunci când utilizatorul pune pauză la un video. Deși nu au oferit un calendar clar pentru lansarea acestora, utilizatorii au început să observe acest format recent. Practic, când pui pauză la un video, clipul se micșorează pentru a face loc unei reclame. Poți fie să o ignori, fie să apeși „dismiss” pentru a o închide.
Dunkin’ Donuts, o companie americană multinațională specializată în cafea și gogoși, este primul brand care a profitat de acest format, însă probabil alte companii vor urma curând. Utilizatorii de pe platforme precum Reddit și Twitter (sau X) au început deja să comenteze despre acest nou format, întrebându-se dacă platforma de streaming video vinde reclame, gogoși sau reclame la gogoși. Și astea sunt comentariile cele mai blânde.
În mod clar, YouTube vrea să-și maximizeze câștigurile din publicitate. Pentru utilizatori, asta înseamnă că reclamele devin tot mai greu de evitat, mai ales pe TV. YouTube testează chiar și un sistem care să facă ad-blockerele inutile, injectând reclamele direct în videoclipuri.
Dacă vrei să scapi de reclame, cea mai sigură soluție este abonarea la YouTube Premium. Totuși, există și alternative, cum ar fi diverse ad-blockere, pe care YouTube le blochează în mod constant. După o perioadă, aceste soluții reîncep să funcționeze, dar YouTube le blochează din nou – un joc de-a șoarecele și pisica, care pentru unii poate fi amuzant, dar care pe alții îi va convinge să plătească. Indiferent dacă ne place sau nu, realitatea crudă e că platforma de streaming video are nevoie de bani pentru a funcționa.