GOOGLE PLAY CONTRA APPSTORE

Nu mai este o nouatate pentru nimeni faptul ca Google Play depaseste AppStore-ul la numarul de download-uri. Partea interesanta este ca si din punct de vedere al incasarilor, magazinul Google, incepe sa sufle in ceafa celui de la Apple.
La acest lucru contribuie cu siguranta si faptul ca Androidul este in acest moment platforma dominanta in lume. Pe Google Play au fost cu 45% mai multe download-uri decat pe AppStore doar in primul trimestru al acestui an, desi la capitolul incasari Apple continua sa conduca destul de confortabil, cu 85% mai mult. Ceea ce ii avantajeaza pe Apple este ca mai multi bani incasati inseamna totodata mai multi bani pentru dezvoltatori, iar acestia la randul lor vor prioritiza aplicatiile pentru acest magazin. Desi diferenta de procente pare foarte mare, Google Play este in crestere, si la acest ritm poate deveni foarte repede o amenintare, dat fiind numarul superior de download-uri pe magazinul celor de la Google. Sa mai tinem cont de inca un aspect: Android-ul este platforma preferata de pietele emergente in care inca exista crestere rapida. AppStore se bazeaza pe pietele din Statele Unite si China. La inceputul anului, Apple a semnat un acord cu China Mobile, cel mai mare operator din aceasta tara, cu peste 700 de milioane de abonati. Acest „deal”, s-a materializat intr-un milion de iPhone-uri vandute doar in Februarie 2014. Pe categorii, in AppStore jocurile sunt pe primul loc la descarcari, si aduc 75% din veniturile magazinului virtula Apple. Tot jocurile conduc si pe Google Play, dar la distanta foarte mica de aplicatiile de comunicare ca WhatsApp, Facebook sau Twitter.