
Așa cum se știe de ani de zile, Google plătește Apple să rămână motorul de căutare prestabilit în Safari pe iOS. În timp ce nici una dintre companii nu vorbește în mod public despre acord, analiștii consideră că plățile sunt efectuate în miliarde de euro.
Potrivit analistului Rod Hall, Google ar putea să plătească lui Apple peste 9 miliarde de dolari în acest an pentru a rămâne motorul de căutare implicit pentru browserul Safari al lui Apple pe iOS. Hall consideră că acest număr va continua să crească, ceea ce ar putea conduce la o plată de 12 miliarde de dolari în 2019.
Relația dintre Google și Apple a fost întotdeauna interesantă. În timp ce Apple utilizează Google ca motor de căutare prestabilit în Safari pe iOS, compania utilizează, de asemenea, Bing în diverse alte locuri, cum ar fi căutarea pe web prin Siri. În ciuda acestui fapt, Hall spune că „Apple este unul dintre cele mai mari canale de achiziție de trafic pentru Google„.
Recent, Apple a afirmat că serviciile vor fi o zonă imensă de creștere pentru companie, vânzările sale de hardware începând să atingă punctul de maxim. Apple Music a înregistrat o creștere constantă încă de la începutul anului 2015. În timp ce nivelul gratuit de stocare iCloud rămâne la doar 5 GB, mai mulți utilizatori sunt acum dispuși să plătească taxa lunară pentru a avea acces la mai mult spațiu de stocare.