Google, Facebook, Apple și Samsung discută despre confidențialitate

Cele mai mari nume din industrie se vor aduna și se vor așeza la aceeași masă mâine, miercuri 27 iunie, în San Francisco pentru a discuta despre preocuparea crescândă a consumatorilor cu privire la regulile de confidențialitate a datelor.
Întâlnirea este organizată de consiliul Industriei Tehnologiei Informației (ATI), o organizație a cărei membri includ Apple, Samsung, Google, Facebook, Salesforce, IBM, Microsoft, Intel, Qualcomm și Dropbox.
Site-ul Axios raportează că membrii ATI consideră conversația ca fiind una ce trebuie purtată urgent.
Dean Garfield, CEO și președinte al ITI, a declarat pentru Axios că firmele de tehnologie sunt conștiente că există un nou sentiment de urgență în privința confidențialității consumatorilor.
El a declarat: Experiența mea este că ei au privit întotdeauna confidențialitatea ca un principiu fundamental, dar întrebarea cum îi dai o semnificație și cum să vorbești despre asta într-un mod care rezonează este acum ceva mai urgent.
Conștientizarea publică a problemei legată de confidențialitate a fost amplificată dramatic de către Uniunea Europeană, introducând noi reguli de confidențialitate cunoscute sub numele de GDPR. Acest lucru a determinat mulți consumatori din Statele Unite ale Americii și din alte părți ale lumii să se întrebe de ce nu li se oferă aceleași protecții.
Apple este deja cu mult înaintea celorlalți, punând de mult timp accent pe protecția datelor personale, însă GDPR tot a cerut companiei să facă demersuri suplimentare în acest sens. Apple a răspuns prin crearea unui portal în care orice client Apple poate descărca o copie a datelor deținute de companie despre ei și a promis să introducă standardele de protecție a confidențialității GDPR pentru clienții săi din întreaga lume.
Au existat din ce în ce mai multe solicitări ca Statele Unite să adopte standardele GDPR, iar Casa Albă ia în considerare opțiunile, acestea variind de la legea federală la directivele generale pentru industrie.