Google combate ISIS prin reclame și Youtube

Reclamele sunt în mod normal unul din motivele principale pentru care lumea refuză să mai viziteze anumite site-uri, dar acum devin o metodă de combatere a extremismului.
The Redirect Method este un sistem conceput de o divizie a Google numit Jigsaw, ce a fost pus în aplicare alături de parteneru precum Moonshot CVE, Quantum Communications, Valens Global și Nadia Oweidat și o serie de parteneri de cercetare. Conceptul său de bază este cel de-a folosi infrastructura existentă în AdWords pentru a ținti indivizi ce folosesc anumiți termeni de căutare legați de ISIS și extremism.
Acestora li se vor livra apoi reclame ce sunt legate de acei termeni, însă în loc să îi ducă spre o pagină de recrutare pentru ISIS, sunt dirijați către clipuri de pe Youtube alese special pentru acest sistem. Clipurile respective încearcă să injecteze un strop de rațiune în mesajele extremiste, destrămând propaganda folosită pentru recrutarea de membri noi ai organizației teroriste.
Această metodă a fost testată până acum prin intermediul unui episod pilot ce s-a desfășurat pe parcursul a 8 săptămâni, timp în care a reușit să acapareze un public de mai bine de 320 de mii de oameni, care cumulativ au privit o jumătate de milion de minute de clipuri educative pe Youtube.
The Redirect Method este gândit ca un program ce poate funcționa indiferent de platformă sau țintă, ca o infrastructură ce poate fi modificată și implementată pentru orice fel de situație. Ca urmare, toată documentația este gratuită și disponibilă acum chiar pe pagina oficială a proiectului.
Dacă această metodă va avea succes la a scădea din amploarea extremismului, nu se poate spune cu siguranță deocamdată. La urma urmei, reclamele cu pricina ar putea fi foarte ușor trecute cu vederea de cineva care are adblock.
Nu este prima dată când Google a încercat ceva de acest gen, anul trecut pe Youtube fiind inserate reclame pro-imigrare pe teritoriul Germaniei, înainte de a fi rulat un clip care era împotriva imigrării.