PCTECHTech&ITTelefoane

Google Chrome va primi un upgrade pe partea de design

Google lansează un design nou pentru Chrome pentru desktop în cea mai recentă versiune a sa, Canary (nightly). Bazat pe Google Material Theme, designul este similar cu ceea ce am văzut la Android P beta și reproiectarea recentă a lui Gmail pe desktop.

Noua versiune de UI are un nou design de bare de taburi, o casetă Omnibox rotunjită și o nouă locație pentru butonul de profil.

Bara de tab-uri prezintă cele mai multe modificări. O singură filă arată foarte diferit acum, cu o formă a filelor mai puțin pronunțată, care se asortează mai bine cu bara de file. Numai atunci când deschideți mai mult de o filă obțineți forma distinctivă a filelor pentru fiecare filă. Tab-urile sunt acum mai rotunjite, și au acum o formă aproape asemănătoare cu cea a celor mai recente versiuni de Firefox. Așadar, ne putem lua adio de la forma trapezoidală pe care au avut-o filele încă din primele zile ale browserului.

Sub bara de tab-uri este noua casetă Omnibox, care are colțuri rotunjite. Când începeți să tastați, în loc de o listă derulantă, obțineți acum un floating window care pornește din caseta polivalentă. În cele din urmă, butonul de profil, care era prezent doar ca numele de utilizator din colțul din dreapta sus, este acum lângă caseta Omnibox și afișează imaginea profilului utilizatorului.

Design-ul este în prezent numai în versiunea Canary și în curs de dezvoltare. Lucrurile s-ar putea schimba mai mult înainte de a ajunge la varianta stabilă. Dacă vă place să le încercați, puteți descărca build-ul de aici. Se instalează separat alături de versiunea beta și cea stabilă, astfel încât nua veți de ce să vă faceți griji în ceea ce privește suprapunerea acestora. Rețineți că Canary reprezintă cel mai instabil build, mai instabil și decât beta, și nu este tocmai adecvat pentru utilizarea de zi cu zi.

Sursa

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button