TECH

Google Chrome înăsprește regulile de securitate!

În curând browserul Google Chrome va marca fiecare site care nu utilizează criptarea HTTPS. Începând cu luna iulie, odată cu lansarea versiunii cu numărul 68, Chrome va marca toate site-urile HTTP ca fiind „nesigure” și va evidenția acest aspect în bara de adrese URL.

În decursul ultimilor ani, Google a susținut cu tărie utilizarea HTTPS pentru a menține datele de navigare în siguranță, ferite de oricine care ar putea spiona traficul web în timp ce datele se află în tranzit între browser și un server. De la Chrome 62 încoace, Google a început deja să marcheze toate site-urile HTTP care aveau câmpuri de introducere a datelor ca fiind nesigure, ba chiar încă din 2016 a început deja să afișeze același avertisment pentru toate site-urile care au solicitat parole și carduri de credit.

Cu această actualizare viitoare, fiecare site HTTP va fi semnalat ca „nesigur”, indiferent dacă include sau nu câmpuri de introducere text.

Dezvoltatorii cu siguranță au înțeles mesajul. Google observă că 81 dintre cele mai importante 100 de site-uri de pe web utilizează acum HTTPS în mod implicit și că 80% din traficul Chrome atât pe sistemul de operare Chrome, cât și pe Mac și 70% din traficul din Chrome pe Windows este acum protejat. Pentru traficul Chrome pe Android, numărul este de 68%.

Totuși, acest lucru înseamnă că există (și probabil va fi întotdeauna) o mulțime de site-uri care nu au făcut încă tranziția. Datorită unor proiecte cum ar fi Let’s Encrypt și altele, acum este mai ușor ca oricând să activați HTTPS pentru aproape orice site. Totuși, procesul de activare a HTTPS pentru site-urile existente nu este întotdeauna banal și sunt șanse ca unii administratori web și dezvoltatori să opteze pentru a păstra lucrurile așa cum sunt, indiferent de avertismentele pe care Chrome le va afișa în curând vizitatorilor săi.

Sursa

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button