NEWSSecuritateTECH

Google Chrome 71 va avea un adblocker și mai eficient

Google promite să pedepsească siteurile care oferă ceea ce compania numește „experiențe abuzive„. Chrome 71, care urmează să fie lansat în decembrie, va bloca siteurile care continuă să încalce normele și va suprima publicitatea pe aceste siteuri.

Comportamentele considerate abuzive acoperă o serie de lucruri ostile pentru utilizator, cum ar fi anunțurile care se maschează ca mesaje de eroare de sistem, anunțuri cu casete de închidere falsă care activează de fapt un anunț atunci când se face clic, phishing și malware. În general, dacă un anunț este în mod special înșelător, distructiv sau intruziv, acesta riscă să fie considerat abuziv.

Chrome face deja anumite acțiuni împotriva anumitor comportamente nedorite din partea siteurilor: încearcă să blocheze ferestrele pop-up, limitează redarea automată a videoclipurilor și blochează anumite tipuri de redirecționare. Aceste măsuri nu au fost suficiente pentru a preveni anunțurile înșelătoare sau periculoase, prin urmare, Google a luat măsuri suplimentare pentru a le elimina de pe Internet.

Google are un instrument pentru a permite operatorilor de siteuri să verifice dacă siteurile lor sunt considerate abuzive, iar compania le va acorda 30 de zile pentru a remedia eventualele reclame problematice. De asemenea, utilizatorii Chrome pot suprascrie blocarea anunțurilor Google dacă își doresc acest lucru.

În timp ce ne-am imagina că o mare majoritate a utilizatorilor vor fi bucuroși să vadă mai puțin din acest tip de publicitate, decizia companiei de a acționa în acest fel este un motiv de îngrijorare pentru cei care sunt atenți la rolul exagerat pe care îl joacă gigantul publicitar pe Web. Browserul Google Chrome este cel mai utilizat browser, atât pe telefonul mobil, cât și pe desktop, cu o marjă semnificativă. Acest lucru oferă companiei o libertate foarte mare de a modela modul în care se dezvoltă Internetul. Desigur, acesta ar putea fi un loc mai bun fără acest tip de publicitate, dar ar trebui într-adevăr să fie sarcina unei companii, și mai ales una precum Google, de a se asigura de acest lucru?

Sursa

Tags

Măriuca Mihăilescu

Redactor Evenimente

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button
Close