ȘtiriTech&IT

Funcția AI Overviews, care face rezumate, devine și mai smart cu Gemini 2.0

Google testează și AI Mode

Google a anunțat pe 5 martie actualizări ale funcției AI Overviews, care oferă utilizatorilor răspunsuri mai rapide și mai precise la întrebări complexe. Aceste îmbunătățiri sunt alimentate de noul model de inteligență artificială, Gemini 2.0. De asemenea, compania a lansat experimental AI Mode, o funcționalitate care extinde capacitatea de căutare.

Actualizarea în AI Overviews cu Gemini 2.0 și extinderea accesului

Funcția AI Overviews, utilizată de peste un miliard de persoane, oferă rezumate ale informațiilor pe care le consideră relevante pentru căutarea ta din web, generate automat cu ajutorul inteligenței artificiale. În loc să afișeze doar o listă de linkuri, cum face o căutare Google tradițională, AI Overviews analizează conținutul mai multor surse, extrage cele mai importante informații și le prezintă într-un format simplificat. Concret, nu mai trebuie să intri pe link-uri pentru informații, deși apar și acestea în rezultate, pentru că Google îți rezumă răspunsul.

Această funcție de rezumare folosește de acum modelul Gemini 2.0 în Statele Unite. Noul model ajută la procesarea întrebărilor complexe, incluzând domenii precum programarea, matematica avansată și căutările care integrează mai multe tipuri de conținut, precum text și imagini. Google promite că noul Gemini 2.0 va oferi răspunsuri mai rapide și de calitate mai bună, scoțând în față mai des AI Overviews pentru întrebările complexe.

În plus, utilizatorii nu mai trebuie să se conecteze la contul Google pentru a accesa AI Overviews. O altă noutate este că și adolescenții pot folosi această funcție.

AI Mode, rezumate pe steroizi AI

Pentru cei mai leneși dintre noi, care își doresc și mai multe răspunsuri generate de AI, Google a lansat experimental AI Mode. Noua funcție face AI Overviews și mai puternic, oferind răspunsuri mai complexe, care folosesc gândire avansată și informații din mai multe surse.

Google AI Overviews testare AI Mode

AI Mode vine cu o versiune personalizată a Gemini 2.0 pentru întrebările care cer comparații sau analize detaliate. Spre deosebire de AI Overviews, aici poți pune întrebări mai complicate și primești răspunsuri „mai bogate” însoțite de linkuri către surse direct legate de subiect.

În loc de concluzie

Deși nu e tocmai același lucru (una rezumând știri și alta fiind folosită la căutare), funcția AI Overviews îmi amintește de cazul recent cu Apple, când compania a fost nevoită să suspende funcția sa AI de rezumare automată a știrilor din cauza erorilor și a informațiilor false generate.

În cazul AI Overviews, obiectivul este diferit, furnizarea de răspunsuri rapide în căutări, dar problema de fond rămâne aceeași: poate un AI să sintetizeze corect informații din surse multiple fără face greșeli sau să halucineze?

Dincolo de context, e clar că Google caută noi modalități de a-ți oferi răspunsurile cât mai rapid și direct. De ce face asta? Îmi vin în minte trei răspunsuri simple:

  • Pentru că trebuie să țină pasul cu OpenAI, care și-a integrat propriul motor de căutare în ChatGPT.
  • Pentru că, dacă primești informațiile „mură-n gură”, în timp vei deveni mai puțin obișnuit să cauți singur detalii, ceea ce te face un public mai ușor de influențat și mai valoros pentru reclame.
  • Piața de capital este puternic influențată de anunțurile despre AI, iar Google trebuie să mențină interesul investitorilor cu noutăți constante.

Articole asemanatoare

Back to top button