ReviewsGamingPC&ConsolesRSS PaginaDeMedia

God of War ni-l aduce pentru prima dată pe Kratos în tărâmul jocurilor pe PC (review)

God of War este o serie de jocuri extrem de îndrăgită, însă titlurile din această familie au fost mereu exclusive deținătorilor de PlayStation. Mulțumită trendurilor recente, am început totuși să vedem din ce in ce mai multe exclusivități care își fac drum și pe PC, fie și cu întârzierea de rigoare. Iar astăzi vorbim poate despre cea mai așteptată portare a acestui an și vedem cum se va adapta Kratos pe un tărâm nou prin care nu a mai pășit până acum.

După ce Microsoft a dat startul acestei mișcări și am putut juca pentru prima dată Forza și Gears of War pe PC, răspunsul celor de la Sony a venit destul de rapid. După ce am primit exclusivități precum Horizon Zero Dawn și Days Gone și ne-am aventurat în lumile superbe din aceste jocuri, le-am prins gustul și am vrut the next best thing: măcar un reprezentant al unei francize populare. Iar God of War este primul joc de acest calibru care îmi poposește pe SSD. Iar cu UNCHARTED: Legacy of Thieves Collection pe drum și cu o pagină oficială pe Steam, viitorul jocurilor pe PC arată din ce în ce mai bine.

God of War PC

Un joc de neratat

Primele aventuri ale lui Kratos l-au purtat pe acesta într-o misiune de răzbunare prin Grecia antică. Și-a folosit puterea pentru a se lupta cu zeități precum Medusa, Athena, Hercules sau Zeus și a ieșit victorios de fiecare dată. Însă acele vremuri au trecut și eroul nostru a ales o viață liniștită, departe de agitație. Așa că s-a retras într-un tărâm îndepărtat din mitologia nordică.

S-a dovedit însă că un astfel de trecut nu poate fi lăsat în urmă, iar zeii nordici au început să-și facă încetul cu încetul apariția, deranjandu-i viața liniștită. Acesta este tată din nou, iar noua sa misiune este să își învețe fiul să se descurce singur. Nu durează mult până când lucrurile scapă de sub control, iar Kratos și Atreus sunt prinși în situații dificile cauzate de creaturile din mitologia nordică care îi predatează până și pe vikingi.

Trecerea de la cultura greacă la cea nordică a fost realizată foarte lejer de studioul Sony din Santa Monica. Poate cel mai definitoriu element al acestei tranziții este toporul, noua armă principală a lui Kratos. Acesta oferă o nouă dinamică gameplay-ului și face luptele mult mai personale, mai dure și mai spectaculoase. La această atmosferă ajută mult și inamicii, care sunt mult mai întunecați și mai periculoși decât în jocurile precedente, iar faptul că poți vedea și latura umană a lui Kratos îl va face un personaj mult mai ușor de îndrăgit și de înțeles.

God of War PC

Povestea este doar o piesă a puzzle-ului pe care-l reprezintă God of War, iar creația bulletproof a celor de la Santa Monica Studio oferă și un gameplay extrem de bun. Luptele sunt foarte satisfăcătoare și pot deveni destul de grele, însă punctul forte este noua armă.

Intitulat Leviathan Axe, toporul mânuit de Kratos nu este doar o unealtă cu care acesta taie copaci și creează noi căi de acces pe hartă, ci devine o armă letală atunci când întâlnește un inamic nefericit. Fie că ataci de la apropiere, ori îl folosești pe post de bumerang cu lamă, toporul se va dovedi extrem de versatil în lupte cu inamici de toate felurile. Și partea cea mai tare este că poți crea combinații în care ții un adversar pe loc cu ajutorul toporului, timp în care îi scoți măselele altuia cu pumnii.

Chiar dacă jocul este mai realist, tema acestuia nu s-a schimbat. Inamicii masivi din jocurile trecute și creaturile odioase nu au dispărut, ci au fost regândite, iar acum sunt mult mai înfricoșătoare și urâte, în sensul bun. Este o plăcere să te bați de la egal la egal cu un monstru de vreo cinci ori mai mare decât tine, iar momentul în care l-ai îngenunchiat și ai șansa să-i livrezi o mișcare de final spectaculoasă se contopește superb cu dinamica luptei. Unele astfel de manevre devin repetitive după ce le-ai executat de câteva ori, dar senzația de împlinire nu dispare.

Progresia funcționează pe baza unui sistem RPG-ish. Ai un nivel care crește pe măsură ce capeți experiență și tot felul de îmbunătățiri pentru arme și armuri. Poți să colecționezi materiale rare și să-ți construiești armuri din ce în ce mai rezistente și mai arătoase, iar pentru un grad extra de personalizare, Atreus a primit propriul meniu din care poți modifica diverse aspecte.

Ce schimbări aduce versiunea de PC a lui God of War?

God of War PCVenirea lui God of War pe PC a adus cu ea și câteva schimbări, iar cea mai evidentă este schema de control. Trecerea de la DualShock și DualSense la mouse și tastatură este interesantă, dar la început poate fi puțin contra-intuitivă. În timp ce mouse-ul servește drept metodă de atac și orientare, momentul în care apeși click-dreapta pentru a ținti unde arunci toporul vei avea o surpriză neplăcută.

 

Click dreapta servește drept heavy attack, iar ținta de precizie poate fi accesată prin intermediul tastei CTRL. La început este puțin peste mână, la propriu, dar după câteva încercări te vei obișnui. Restul de controale sunt destul de evidente și dacă ai jucat orice pe PC, vei fi familiar cu WASD și tastele din vecinătatea acestora. Scutul este pe Q, ceea ce mi se pare foarte comod și tasta R servește ca și comandă care îți cheamă înapoi toporul pierdut prin vreun adversar; fix ca la reload în Counter-Strike. Dacă tastatura nu este pe placul tău, versiunea de PC a lui God of War suportă controllerele de la Sony, dar poate fi jucată și cu alte gamepad-uri.

God of War este unul dintre cele mai frumoase jocuri pe care mi-a fost dat să-l joc vreodată, iar trecerea pe o platformă superioară din punct de vedere al performanței i-a făcut un bine imens. Chiar dacă arată extrem de bine, era limitat de puterea vechiului PlayStation 4 și primele urme de libertate le-a simțit pe PS5. Însă libertatea de alegere pe care ți-o oferă un PC este mult peste orice consolă, iar asta s-a văzut.

Cerințe Minime Recomandate High Performance Ultra
Framerate orientativ 30FPS@720p 30FPS@1080p 60FPS@1080p 60FPS@1440p 60FPS@4K
Preset setări grafice Low Original Original High Ultra
Placă video NVIDIA GTX 960 (4GB) / AMD R9 290X (4GB) NVIDIA GTX 1060 (6 GB) / AMD RX 570 (4 GB) NVIDIA GTX 1070 (8GB) NVIDIA RTX 2070 (8GB) NVIDIA RTX 3080 (10GB)
Procesor i5-2500k (3.3GHz) / Ryzen 3 1200 (3.1GHz) i5-6600k (3.5GHz) / Ryzen 5 2400G (3.6GHz) i7-4770K (3.5GHz) / Ryzen 7 2700 (3.2GHz) i7-7700K (4.2GHz) / Ryzen 7 3700X (3.6GHz) i9-9900K (3.6GHz)/ Ryzen 9 3950X (3.5GHz)
RAM 8GB 8GB 8GB 16GB 16GB
Sistem de Operare Windows 10 64-bit (v1809)
Stocare 70GB SSD

De această dată am testat jocul la birou, astfel am folosit o configurație diferită de ce am acasă. Procesorul este un Ryzen 9 3950X pe care l-am împerecheat cu o placă NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti. Am setat jocul la preset-ul Ultra la rezoluție 1440p și am activat V-Sync. Asta a dus la o experiență în care framerate-ul nu a scăzut nici măcar o dată sub 60 de cadre pe secundă.

Este clar că echipa din cadrul PlayStation care se ocupă de portari a făcut o treabă excelentă. Însă nu doar portarea în sine este demnă de lăudat, cât și includerea unor tehnologii extra de la NVIDIA și Radeon. Mai țineți minte când am primit portarea lui Red Dead Redemption 2 și a fost un haos total pentru cei cu PC-uri mai slabe? Este clar că echipa din spatele acestei portări a vrut ca jocul să fie accesibil tuturor, astfel vine cu suport pentru DLSS de la NVIDIA și FidelityFX Super Resolution. Cu ajutorul acestor două tehnologii vei putea obține un boost de performanță semnificativ, fără un impact foarte mare asupra imaginii.

O altă tehnologie extra pe care o putem regăsi în această portare este NVIDIA Reflex. De obicei aceasta își face apariția în jocuri multiplayer, dar este o adiție bună și aici. Cu ajutorul acestei tehnologii este eliminat aproape complet input lag-ul, ceea ce rezultă într-o interacțiune flawless între jucător, periferice si jocul în sine. În God of War se vede o mică diferență, însă utilizatorii de plăci video Radeon nu vor rata nimic game-changing.

Cei care vor rata într-adevăr unele îmbunătățiri vizuale sunt aceia cu configurații slabe. God of War este un joc pretențios care taxează puternic placa video, însă dacă reușești să îl rulezi la Ultra vei avea parte de grafică mai bună decât aproape orice alt joc de pe piață. Iar pentru un joc lansat în 2018, este mare lucru. Dar sunt sigur că și munca din spatele cortinelor a fost pe măsura rezultatului, iar alături de povestea foarte bună și gameplay-ul antrenant sunt asezonate cu o componentă vizuală care te va face să apreciezi jocul și mai mult.

Puntea dintre console și PC începe să se lărgească

Încă țin minte perioada în care lupta pentru poziția de platformă fruntașă în lumea jocurilor video era purtată între Xbox 360 și PlayStation 3. Ori nebunia în trei jucători care a avut loc înainte de asta, când Nintendo Gamecube concura cu Xbox și PlayStation 2. Dar pe măsură ce timpul s-a scurs și tehnologia a evoluat foarte rapid, un lucru a devenit clar: indiferent de cât de puternice vor deveni consolele, este imposibil ca aceste mașinării să țină pasul cu PC-ul desktop. Asta a dus la o tranziție naturală, în care platforma a căpătat un nivel neașteptat de popularitate și cererea a crescut.

Microsoft a lansat prima ghiulea în direcția PC-ului și a profitat de faptul că se întâmplă să aibă în aceeași ogradă o serie de succes de console de jocuri și singurul sistem de operare care poate rula toate jocurile de pe piață. Aducerea pe PC a unor francize precum Forza și Halo a fost privită cu ochi buni, iar vânzările înregistrate de aceste jocuri au dus la o dezvoltare în această direcție. Era doar o chestiune de timp până când Sony s-ar fi alăturat și îmi pare super bine că au făcut-o, chiar dacă cu o oarece întârziere.

God of War PC

Această mișcare nu doar că a făcut din PC o platformă mult, dar mult mai versatilă și căutată, dar a început să construiască poduri deasupra unora dintre cele mai adânci prăpăstii în care putea cădea un pasionat al jocurilor. Acum nu mai ai nevoie de trei platforme diferite pentru a te bucura de jocurile favorite, ci doar de un PC și răbdare. Poate că nu ai jocul day-one, dar nici nu stai cu o consolă underpowered pentru două-trei jocuri când poți folosi sistemul de muncă și pentru gaming.

Cred că este doar o chestiune de timp până când exclusivitățile de PlayStation vor începe să apară regulat și pe PC. La finalul zilei, gamerii de pe console vor rămâne la platformele lor preferate, în timp ce aceia dintre noi care vor și își permit un PC nu voi fi afectați de lipsa unora dintre cele mai bune jocuri. Venirea lui God of War pe PC este un moment important și îmi pare foarte bine că am fost aici să-l urmăresc îndeaproape. Pare că flama războiului dintre console începe să se stingă și ne apropiem de o perioadă de pace extrem de benefică pentru taberele implicate, dar cu câștiguri foarte mari pentru industrie ca întreg.

Din partea mea, jocul punctează aproape perfect la toate categoriile și singurul reproș pe care l-aș avea la adresa lui este că i-a luat atât de mult să aterizeze pe PC-ul meu. Dar calul de dar nu se caută la dinți, iar God of War pentru PC este o capodoperă pe care nu trebuie s-o ratați. Iar dacă până acum nu l-ați jucat din varii motive, de aici înainte nu mai aveți nicio scuză.

Poveste - 8.5
Gameplay - 9.5
Grafică și Sunet - 9.5
Portare - 8

8.9

Must-have

God of War este unul dintre jocurile esențiale pentru orice gamer serios. Dacă până acum, exclusivitatea jocului ar fi reprezentat o piedică, acum nu mai există o scuză bună pentru care să nu îi dai o șansă, mai ales că portarea este mai bună decât originalul.

User Rating: 3.98 ( 3 votes)

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button