Ghost Recon Breakpoint Beta: La ce sa ne asteptam de la marea lansare?
Una dintre marile lansari de anul acesta va fi Ghost Recon Breakpoint iar in acest moment jocul este intr-un stadiu de dezvoltare destul de avansat. Cat de avansat? Pai, destul incat Ubisoft sa invite anumite persoane la un Closed Beta care sa arate o mica parte din ce va fi, de fapt, Ghost Recon Breakpoint. Am intrat si eu in randul oamenilor cool si am primit acces la aceasta varianta iar in acest articol o sa va vorbesc despre ce parere am pana acum despre joc. Sa se noteze ca inca este varianta Closed Beta si mai e ceva timp pentru fix-uri pana in ziua lansarii, astfel unele probleme intampinate de mine acum, nu vor mai fi si in lansarea full (sper).
Probabil primul lucru care mi-a atras atentia la Ghost Recon Breakpoint a fost asemanarea izbitoare cu Wildlands, titlu aparut in 2017. Grafica, modelele personajelor, fizica miscarii, totul este un mare flashback la titlul precedent din serie iar asta imi ridica primul mare semn de intrebare: oare va fi Breakpoint doar aceeasi Marie, cu alta palarie mai accesorizata?
Grafica noastra cea de toate zilele
Cand a aparut in 2017, am spus despre Wildlands ca este un joc frumos si chiar am spus, spre rusinea mea, ca e jocul cu cea mai faina prezentare vizuala a anului. Bine, sa clarificam un lucru: jocul nu arata rau, doar ca facusem un over-statement destul de grav. Oricum, revenind la Ghost Recon Breakpoint, pot spune ca multe lucruri nu prea s-au schimbat, ceea ce nu prea este motiv de bucurie deoarece se vede de la distanta faptul ca avem de aface cu un alt joc imbatranit de vreme inca dinainte de lansare, pe care nici macar faptul ca este in stadiu Beta nu-l mai salveaza.
Am rulat jocul pe presetul Ultra pe un PC care contine un Ryzen 5 3600X, 16GB RAM si un RTX 2080 si am putut vedea o medie de FPS oriunde intre 50 si 90, cu dips ocazionale cauzate de… alinierea planetelor presupun. Texturile sunt sterse iar asta se vede destul de urat si dau impresia unui joc mai vechi de 2019. Cinematicele sunt cel putin oripilante cu un blur fortat care reuseste sa acopere tot ecranul astfel avand in loc de filme, un fel de efecte halucinogene. Sper ca Ubisoft vor adresa aceasta problema si pana la lansare o vor rezolva, dar stiu si faptul ca orice i-ar face, grafica tot asta ramane.
Ce aduce nou fata de titlul precedent?
O sa intru fara sa vreau, intr-o discutie putin jenanta, care va pune jocul asta intr-o lumina si mai proasta decat a reusit paragraful despre grafica. Dar ce naiba s-a intamplat si aici?! De ce nu am impresia ca joc un titlu nou? Tot ce pot spune despre gameplay-ul lui Breakpoint pana in acest punct este ca retraiesc perioada in care jucam Wildlands si chiar daca acel joc mi-a placut, nu pot trece cu vederea faptul ca dezvoltatorii chiar nu si-au dat interesul mai deloc pentru jocul asta.
Sistemul de progresie este similar, sistemul de personalizare a armelor este identic, doar ca a fost aplicat un alt skin peste acesta, iar vehiculele, in general, raman aceeasi dezordine total necontrolata despre care toata lumea evita sa vorbeasca dar care in subconstient ne deranjeaza mai mult decat celelalte lacune ale jocului.
Ca sa trec totusi in acest articol si ceva ce mi-a placut, o sa vorbesc despre AI. Inapt ca de obicei, dar macar de aceasta data adversarii nu mai sunt bureti absorbanti de gloante. Un argint de luneta bine plasat va pune in fund chiar si un adversar mai mare in rank, in timp ce infanteristii vor pica secerati de rafala de gloante pe care o poti scuipa din M4, SCAR, AUG sau ce alte arme legendare mai include jocul asta.
Uhm, povestea?
Pot incepe prin a spune ca mi-a placut foarte mult lupta impotriva cartelului de droguri din Wildlands si faptul ca antagonistul avea intr-adevar o poveste interesanta de spus si s-a dovedit a fi o experienta buna overall. Nu stiu daca pot spune insa acelasi lucru si despre Ghost Recon Breakpoint. Din putinul aratat vis-a-vis de poveste pana acum, pot spune ca are cam acelasi cadru narativ, doar ca au fost schimbate personajele si premisa. Din capul mafiot al primului joc, de data aceasta antagonistul este The Punisher. Aaaa, scuze, scuze, un soldat care a facut ceva, in fine: este Jon Bernthal. Omul asta este perfect in rolul de baiat rau si a dovedit-o in serialul The Punisher, pe care se presupune ca l-ati vazut, in care a fost si baiat bun si baiat rau in acelasi timp.
Cu un astfel de actor pe post de raufacator, te-ai fi asteptat la o premisa puternic dezvoltata narativ care sa te prinda si sa te faca sa te intrebi: bai, dar ce se intampla aici? Ce am primit in schimb este o poveste de doi bani din punctul meu de vedere, al carui final l-am intuit inca din primele minute de cinematic si care este atat de cliseica ca nici macar cameo in Family Guy nu merita.
Is the end of the world as we know it
Poate ati fi avut alte asteptari de la Ghost Recon Breakpoint, sau poate ca acum o sa credeti ca sunt baiat rau si nu stiu sa apreciez un joc bun (?!), dar o sa va spun si ca am petrecut lejer o suta de ore in lumea lui Wildlands, atat in story cat si in modurile multiplayer foarte fain conturate, care au devenit bune abia la cateva luni dupa lansarea initiala a jocului.
Ghost Recon Breakpoint, in perspectiva mea, este doar un DLC. Un alt joc facut de dragul de a exista, cu mici retusuri pe la colturile zgariate ale precedentei intrari in serie si cu acelasi schelet imbracat altfel. Sper ca majoritatea problemelor tehnice sa-si gaseasca o rezolvare pana in ziua lansarii si voi reveni atunci cu un review detaliat, dar pana la ziua judecatii, o sa zic ca nu este cazul sa va entuziasmati prea tare pentru Breakpoint si va recomand sa treceti prin lumea lui Wildlands inainte, deoarece pana acum, noul joc imi pare mai slab.