PC&ConsolesTech&IT

FSR 2.0 de la AMD funcționează până și cu grafica integrată Intel

Oarecum...

FidelityFX Super Resolution 2.0 și-a făcut deja apariția, iar primul joc în care entusiaștii au avut ocazia să-l testeze a fost Deathloop. Este mult mai demanding în materie de cerințe de sistem față de predecesorul FSR 1.0, dar oferă o calitate semnificativ mai mare, ocazional comparabilă chiar și cu DLSS-ul celor de la NVIDIA. Bine, cel puțin jocul ăsta. Curioșii s-au pus pe treabă ca să afle cum stă treaba cu FSR 2.0 pe procesoarele grafice mai vechi, iar rezultatele sunt interesante. Ar fi vorba despre un spor de performanță suficient cât să facă un joc modern să ruleze decent pe o configurație slăbuță, care altminteri ar fi transpirat abundent și s-ar fi poticnit deranjant de mult.

Ăsta a fost un experiment marca Tom’s Hardware, în care s-a analizat performanța pe care o poate oferi FSR 2.0 atunci când te joci un titlu destul de pretențios pe grafică integrată de la Intel. Unul dintre porcușorii de Guineea a fost un laptop care face uz de grafică Iris Xe printr-un procesor Core i7-1165G7. Rezultatele sunt onorabile, căci tehnologia AMD a reușit să facă full upscale la 720p și să crească framerate-ul cu vreo 16 procente. Media sub 30FPS a crescut la puțin peste 30, toate acestea în vreme ce FSR-ul a reușit să compenseze și pe partea de detalii grafice, menținând o imagine decentă pe very low grație anti-aliasing-ului integrat.

Ăsta este un exemplu de upscaling realizat cu succes. Unele tehnologii de tipul ăsta sunt specifice procesoarelor Intel, dar versatilitatea oferită de FSR 2.0 de la AMD sau DLSS de la NVIDIA este suficientă cât să-ți ajustezi rezoluția și setările grafice pentru a ține un framerate acceptabil dacă vrei să te joci pe configurații mai slabe sau nu îți permiți un upgrade de placă video.

FSR 2.0 nu este neapărat soluția universală

FSR 2.0 este foarte avantajos, dar din păcate, el nu transformă apa în vin, pentru că nu este mereu capabil de miracole, cel puțin nu în ceea ce privește GPU-urile și mai învechite. Grafica integrată de pe un Ice Lake, deci Core i7-1065G7 în cazul de față, nu prea are cum să fie ajutată de noua tehnologie a producătorului. Deathloop nu este aproape deloc jucabil fără FSR-ul activat, și chiar și cu acesta pornit, media nu trece de 14-15FPS. Deci un boost de 28% este fix nimic pentru chinul unui procesor Intel de generația a 11-a. Bine, unele rezultate nu prea sunt concludente din simplul fapt că este nevoie de eventuale update-uri de drivere, dar experimentul a făcut destul cât să ne ofere o idee de ansamblu. Da, FSR 2.0 merge până și pe grafica integrată Intel, dar mai este de lucru.

Carol Zafiriadi

"Am crescut inconjurat de pop culture, muzica si jocuri video..." Da, cunoastem explicatia pe care o poate oferi cineva care scrie despre gaming si tehnologie. Evident, nici eu nu sunt o exceptie. Cunoscutii ar putea spune ca in scrierile mele se pot regasi convingerile si esteticile care il fac pe Carol sa fie...Uhh...Carol. Scriu cu drag, alaturi de colegii mei, si disec filosofic si estetic jocurile video si smecheriile aduse de tehnologie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button