Franța obligă Steam să te lase să revinzi jocuri
Aparent, e ilegal să nu poți să le revinzi
Din categoria: „Stai puțin… am drepturi?”, Tribunalul Marii Instanțe a Parisului a luat o decizie ce poate schimba fundamental modul în care funcționează distribuția digitală de jocuri pe PC. Valve are acum obligația de a lăsa utilizatorii să vândă mai departe jocurile pe care le-au cumpărat și pe care le au în biblioteca lor de pe Steam.
În cadrul procesului ce s-a încheiat săptămâna aceasta, tribunalul a decis că imposibilitatea de a revinde jocurile cu pricina reprezintă o încălcare a legilor Uniunii Europene. Valve s-a apărat în instanță încercând să argumenteze că jocurile nu sunt cumpărate ca produse individuale, ci sunt o parte dintr-un abonament.
Probabil vă întrebați care abonament, din moment ce nu plătești așa ceva la Steam. Eh, Valve se referă la chestia asta la care dai în mod normal „Accept” fără să o citești. Este un soi de EULA pentru serviciul de distribuție digitală. Dar problema cu un EULA este că nu prea reprezintă un document cu putere legală, în special când este folosit pentru a încălca legi existente.
Bunurile digitale au tot fost tratate adesea ca o entitate diferită de un bun fizic, în ceea ce privește opțiunea de a le revinde, mergând pe ideea că ai o licență la acel bun, nu bunul în sine. Cel puțin acesta era argumentul folosit de industria de software și de divertisment, în ciuda protestelor repetate ale unor tribunale.
Valve și-a anunțat deja intenția de a face apel la decizie, așa că vom asista în viitorul apropiat la proces nou. Iar când și acesta va fi soluționat, atunci am putea asista la un cutremur veritabil în distribuția digitală. Steam este vizat în acest proces, dar decizia va reprezenta un precedent ce va afecta toate platformele distribuție digitală.
Imaginați-vă doar o lume în care veți putea vinde mai departe un joc pe care l-ați terminat deja de zece ori. Acum, imaginați-vă că toată lumea face asta. Se pot întâmpla trei lucruri. Primul ar fi că prețul jocurilor la SH ar fi foarte, foarte mic, din cauza ofertei masive. Al doilea ar fi că producătorii de jocuri vor avea vânzări mult mai mici pe termen lung. Iar al treilea ar fi că Steam și semenii săi probabil vor fi obligați să ofere ca standard această funcționalitate direct din propriul software, așa că lichele precum G2A sau Kinguin vor muri în flăcări.