Business

Fotbal mult, tricouri multe, Nike, Messi și Hai România!

Cum noi toți ne pricepem la politică și la fotbal, astăzi extrapolăm un pic și avem în vizor un domeniu ce le include pe ambele. Că tot s-a încheiat duminică cel mai cel campionat mondial de fotbal, unde am avut de toate, și șpagă, și globalizare, și politică, și religie, și Doamne ajută! și fotbal. 

Compania Nike, Inc tocmai ce a prezentat aseară rezultatele financiare la 30 noiembrie 2022 pentru trimestrul al doilea din anul financiar 2023. Vânzările au crescut cu 17% față de aceeași perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 13,3 miliarde de dolari în timp ce profitul net a fost de 1,3 miliarde dolari, nivel similar cu cel înregistrat anul trecut. Creșterea stocurilor cu 43%, până la valoare de 9,3 miliarde de dolari este singura parte negativă a raportării. Ambele rezultate au fost mult peste așteptările analiștilor – voi detalia acest subiect într-un articol separat pentru a vedea de ce este așa de important în evoluția prețului acțiunilor.

Vânzările Nike au explodat în SUA cu 30% acest trimestru, impulsionate și de promoțiile datorate Black Friday și Cyber Monday, și poate, de ce nu, și de Campionatul Mondial (deși știm indiferența americanilor pentru soccer). Asta în timp ce vânzările din Cyber Week din Europa, Orientul Mijlociu și Africa au crescut cu 75% față de anul trecut.

Analizând echipamentele formațiilor de la Campionatul Mondial, Nike a îmbrăcat cele mai multe echipe – 13, urmează Adidas cu 7 și Puma cu 6. Restul de 6 echipe au fiecare câte un alt echipament. Doar din acest motiv, probabil că fiind cu mai multe echipe în fazele superioare, Nike a avut vânzări bune și la începutul lunii decembrie. Plus că, potrivit L’Equipe, vânzările tricourilor echipei Paris Saint Germain cu Messi și Mbappe au explodat cu 200% după finala unde cei doi au fost protagoniști.

În urma acestei știri, cotația Nike (NKE) crește în pre-market cu 13% (la ora scrierii acestui articol, ora 12). Pe piețele europene, Adidas (ADS) crește cu 7,5% iar Puma (PUM) cu 8,5%, investitorii mizând pe faptul că și acestea vor anunța rezultate în creștere – companiile europene raportează undeva la finalul lunii ianuarie. Asemenea Nike, Adidas a anunțat înaintea finalei Campionatului Mondial că s-au vândut peste tot în lume tricourile Argentinei cu numărul 10 cu Messi, iar probabil, după suplimentarea în urma rezolvării problemelor de producție apărute, vânzările vor fi exponențiale. Căci toți copii vor acum să fie Messi, nu? Chiar și oamenii mari…

Așadar, Hai România! (apropo, noi ce echipament avem?)

Adrian Barbu

Eram student acu vreo douăzeci și ceva de ani și mă gândeam cum să fac bani mulți fără bătaie multă de cap (ceva legal totuși, nu vă gândiți la prostii...). Așa că m-am apucat să investesc la bursă, tocmai ce se apăruse bursa în Romania în iarna lui 1995. Și cum, evident, norocul începătorului a fost de partea mea, am zis că gata, asta vreau să fac în viața! Ulterior, din investitor am devenit și broker/trader în cadrul a două bănci importante din România, unde am ajutat clienți să tranzacționeze la bursă. Când nu citesc știri despre companii sau cărți din domeniu, fotbalul îmi produce cel mai mult stress...

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Te-ar mai putea interesa si
Close
Back to top button