Foști angajați ai Electronic Arts formează Embark Studios
O veste mare și neașteptată a sosit astăzi, înființarea companiei Embark Studios de către fostul vice-președinte executiv al Electronic Arts, Patrick Soderlund.
Acesta și-a anunțat de ceva vreme intenția de a pleca de la companie, chiar după începerea scandalului legat de modul în care era promovat Battlefield 5. Embark studios este înființat cu sprijinul companiei Nexon, un publisher cunoscut în special pentru jocuri on-line și pentru platforme mobile.
Știu că până acum nu pare a fi vorba tocmai de o veste mare, dar parte bună vine acum. Johan Andersson, arhitectul motorului Frostbite, arhitectul API-ului Mantle (care stă la baza lui Vulkan) și în general una din cele mai pricepute persoane în materie de grafică din industrie, își anunță plecarea de la Electronic Arts și de la DICE pentru a se alătura noului studiou. Munca lui Andersson a fost de-a lungul deceniului foarte importantă pentru jocurile din seria Battlefield și pentru fiecare titlu marca Electronic Arts care se folosește acum de motorul Frostbite.
Din moment ce studioul a fost înființat doar de o săptămână, nu prea are un proiect de anunțat, dar promite să lucreze la lucruri mari și foarte interesante. Un exemplu dat a fost un sistem cu 10 straturi de abstracție de simulare care să permită jucătorului să devină un fermier, politician, atlet sau să se apuce de politică în lumea unui singur joc. Asta în timp ce un joc construit în jurul unui singur strat permite doar lucruri simpliste cu ar fi împușcatul sau jucatul fotbalului… în esență jocurile Electronic Arts.
Și când își va face apariția un astfel de joc? De obicei durează minim doi ani până când vedem prima mostră dintr-un proiect. Apoi poate încă doi până ce va fi gata.